jeffreyalenus1-1

Vers kapitaal voor online assessments

Je kan de LRM niet verwijten dat ze op haar geld blijft zitten… Commercieel directeur Jeffrey Alenus (foto) kondigt aan dat de investeringsmaatschappij nu ook 600.000 euro op tafel legt om de groei van het online-assessmentbedrijf Thalento te versnellen. Deze jonge KMO van Ben Greeven, pas in 2010 opgericht als een afsplitsing van Astyre, wil door de snelle evoluties in de sector, op korte tijd de buitenlandse markt inpalmen.

Na enkele maanden activiteit, kan Thalento al mooie referenties voorleggen met namen als Lunch Garden, Ridge Tool Europe, Whirlpool, TNT Express en Sofim. Aangezien het productgamma beschikbaar is in 18 talen en nu al gebruikt wordt in 36 verschillende landen, wil het bedrijf geen gras laten groeien over de buitenlandse expansie.

LRM investeert daarom 600.000 euro, waarvan 400.000 euro via een kapitaalsverhoging en 200.000 euro via een achtergestelde lening.

Ben Greeven, CEO van Thalento, is uiteraard enthousiast: “De investering van LRM laat ons toe om versneld bijkomende competentiemodules te ontwikkelen en volop de kaart van internationale commercialisatie te trekken. Op korte termijn zullen we de nieuwe motivatie-, sales-, LEAN- en managementmodellen introduceren. Ons volledig aanbod wordt uitgebreid naar 25 talen en ons distributienetwerk in Europa en de VS wordt versterkt. Bij LRM vinden we bovendien extra ICT expertise die complementair is aan onze HR-achtergrond.”

Thalento stelt momenteel 11 personeelsleden te werk. Tegen eind dit jaar zal dit aantal groeien tot 15.