DSC00365

Voor-denken geeft elke bedrijfsleider voor-sprong

Hoe kan je als ondernemer en manager vooruit denken en zo de concurrentie een stapje voor blijven? Want door preventief te handelen maak je wel degelijk een economisch verschil voor je bedrijf. Dat principe wordt uitgelegd op het gloednieuwe platform voordenken.be, een initiatief van bouwbedrijf Mathieu Gijbels uit Oudsbergen.

“Met voordenken.be willen we inzichten delen over de impact die ‘voordenken’ kan hebben op de groeikansen van een bedrijf”, zegt Herman Verwimp, HR- en marketingdirecteur van Mathieu Gijbels. “Het is een principe dat niet alleen in het bouwproces, maar in alle domeinen van de bedrijfsvoering een wereld van verschil kan maken. Neem nu het HR-beleid of het financiële departement: door vooruit te denken en te anticiperen op wat medewerkers, klanten en leveranciers willen, sta je gewoon zoveel sterker. Je neemt een voorsprong die de concurrentie moeilijk kan overbrugggen…”

Op voordenken.be werden alvast de topics rond welzijn op de werkvloer en financieel management uitgewerkt aan de hand van pittige voorbeeld en praktijkgetuigenissen. Experts in de sector zijn te gast in de tv-studio van Mathieu Gijbels, waar ze snedig en gevat uitleggen welke impact dat ‘voordenken’ kan hebben in hun werkdomein.

“Voordenken helpt om te anticiperen, stress te voorkomen en brengt in je onderneming vooral gemoedsrust”, weet Herman Verwimp. “Het weerhoudt je ervan om paniekvoetbal te gaan spelen. Ondernemen met beredeneerde kalmte is veel efficiënter. En dat is belangrijk in een turbulente wereld waarin alles snel verandert en ondernemers en hun medewerkers meer dan ooit worden uitgedaagd om snel en goed te reageren. Succes is een kwestie van ondernemers die willen groeien, uitbreiden, zich willen aanpassen aan de wijzigende omstandigheden en zo alles uit de kast willen halen om hun medewerkers en hun klanten optimaal te bedienen. Eigenlijk is het simpel: ondernemers die de ambitie hebben om vooruit te kijken en op uitdagingen te anticiperen, nemen voorsprong en groeien.”

“Neem even ons eigen bedrijf als voorbeeld. Zelfs met meer dan 50 jaar ervaring staan we nog elke dag voor nieuwe uitdagingen. Hoe reageer je snel, maar vooral hoe reageer je goed, zodat je bedrijf kan blijven groeien? Dan is het noodzakelijk dat je je omringt met topkennis, om zo goed en efficiënt mogelijk te kunnen transformeren. Wat wij als bedrijf doen, hebben we voor twee domeinen op voordenken.be samengevat met specialisten die ons omringen. Deze kennis delen we nu voor iedereen die ervoor openstaat.”

“Iedereen die wil bijleren en zich laten inspireren, kan zich gratis abonneren op dit kanaal”, zegt Loriana Allegrezza (Marketing Manager). “De onderwerpen, de dossiers en de artikels worden zorgvuldig samengesteld op maat van onze lezers en kijkers. Het volstaat dus om even te surfen naar deze link, en je bent meteen ‘voortrokken’…”