hands medialife

Wereldprimeur: computer geeft u de allerbeste netwerkcontacten

De 2.600 aanwezigen op de Nieuwjaarsinvitito van Voka Limburg krijgen bij het binnenkomen een wereldprimeur voorgeschoteld. Op basis van artificiële intelligentie wordt een lijstje gegenereerd met de 3 beste netwerkcontacten die op de receptie kunnen ontmoet worden. Het zijn productiehuis Medialife en communicatiebureau Hands die voor deze tool de handen in elkaar hebben geslagen.

Wie donderdag naar de Nieuwsjaarsinvitito van Voka Limburg gaat, kan gebruik maken van een innovatief matchingproces op basis van artificiële intelligentie. In slechts enkele seconden kan de AI-tool drie perfecte netwerkmatches genereren. Deze suggesties van interessante gesprekspartners zijn gebaseerd op gedeelde interesses, functie, bedrijf en andere beschikbare data die over elke bezoeker online te vinden is. "Een unieke kans om gericht te netwerken en waardevolle connecties te leggen die de zakelijke groei van de aanwezige receptiegasten kan stimuleren", zeggen Laurence Libert van Hands en Jesse Claes van Medialife.

Kristof Schiepers legt uit hoe de matchmaker tot stand is gekomen: "Januari is traditioneel de maand van de nieuwjaarsrecepties en biedt een unieke kans om nieuwe contacten te leggen en via informele gesprekken. Toch is het voor veel bedrijfsleiders een uitdaging om op netwerkactiviteiten de juiste mensen te ontmoeten. Onze B2B-matchmaker, die we samen met Medialife hebben ontwikkeld, is het ideale hulpmiddel om gerichter in contact te komen met andere aanwezige netwerkers. Op basis van alleen maar een e-mailadres en naam, gaat de AI-tool op zoek naar online beschikbare data en wordt een ideaal netwerkbedrijfsprofiel opgemaakt van de persoon in kwestie."

Frederik Knapen van Medialife vult aan: "De tool maakt gebruik van artificiële intelligentie en combineert beschikbare data van alle aanwezige receptiegasten. In eerste instantie is er een algemene zoektocht op het internet, waarbij de online toepassing vrij raadpleegbare data verzamelt op basis van de ingegeven naam. Een tweede zoektocht is gebaseerd op beschikbare informatie via het LinkedIn-profiel dat we traceren via het opgegeven e-mailadres. De beschikbare parameters zorgen voor een ideale match met de andere aanwezigen. We nodigen iedere bezoeker uit om de tool uit te testen en er duchtig gebruik van te maken..."