Kingfisher_Afbeelding

Zo scoor je hoger in Google!

Gemakkelijk vindbaar zijn, meer verkeer naar je website leiden én hoger scoren in Google, dat is het doel van SEO. Search Engine Optimization (SEO) betekent letterlijk het optimaliseren van je content voor de zoekmachines. Maar hoe begin je daaraan?

SEO is essentieel om jouw bedrijf online te laten groeien. Wist je dat slechts 0,78 procent van de surfers doorklikt naar de tweede pagina in de zoekresultaten? Als je niet op de eerste pagina van Google verschijnt, ben je bij wijze van spreken dus onvindbaar. Nochtans is jouw website het kloppend hart van je communicatie, jouw uithangbord. Scoor hoger in Google en loop geen potentiële klanten mis met deze 4 tips:

1. Zoekwoordenanalyse

Start met een zoekwoordenanalyse en kom te weten op welke woorden en woordcombinaties surfers zoeken. Een handige tool daarvoor is de Google zoekwoordplanner. Kijk ook eens naar je concurrenten. Laat je inspireren, maar neem de woorden niet klakkeloos over. Je wil je natuurlijk wel onderscheiden.

Tip: 68,7 procent van de zoekwoorden bestaat uit 4 woorden of meer. Kies daarom voor langere zoekwoorden!

2. Eén zoekwoord per pagina

Een volgende stap is het optimaliseren van je website. Kies één zoekwoord per webpagina. Anders zorg je bij Google voor verwarring. Verwerk dat zoekwoord ook op de belangrijkste posities: de URL, de titel (of H1-tag) en de introductie. Daarnaast zijn ook de tussentitels (H2-tag) relevant. Google screent immers de titel en tussentitels als eerste. Laat jouw zoekwoord verder terugkomen doorheen de tekst, maar overdrijf niet. Een overkill heeft het tegenovergestelde effect.

3. Titel en metabeschrijving

Een catchy titel spreekt je doelpubliek aan én beïnvloedt je ranking in Google. Je zoekwoord moet altijd in de titel staan! Denk daarnaast ook aan een duidelijke omschrijving voor je webpagina of blog. De metabeschrijving, het tekstje in Google onder de titel van je pagina, moet duidelijk én to-the-point zijn. Vergeet ook daar je zoekwoord niet en eindig met een call-to-action.

4. Link it

Nog een tip om hoger te scoren in google zijn interne en externe linken (of linkbuilding). Link je intern door van de ene naar de andere webpagina, dan weet Google beter hoe jouw website is opgebouwd. Daarnaast zijn er externe links. Als je regelmatig links van buitenaf ontvangt, gaat Google jouw website als belangrijk beschouwen en ook hoger tonen. Gastblogs zijn hiervoor ideaal. Zelf een blog schrijven is ook een goed idee. Zo kan je meer links toevoegen én optimaliseren op meerdere zoekwoorden.

Zelf hoger scoren in Google? Kingfisher marketing helpt je graag.

Marketingcommunicatiebureau Kingfisher marketing realiseert de doelstellingen van klanten, met een onderbouwde strategie, sterke content, uitgebalanceerde online aanpak en krachtig grafisch ontwerp.