KINGFISHER_Afbeelding

Zo werkt Kingfisher marketing aan langetermijnrelaties met klanten

Voor Kingfisher is de klik met klanten enorm belangrijk. “Een klik zorgt er onder andere voor dat je de klant en zijn verhaal goed begrijpt, zo wordt het resultaat alleen maar beter”, overtuigt zaakvoerster Tamara Bergmans. De opbouw van een goede klantenrelatie heeft tijd en vertrouwen nodig. Het marketingbureau uit Genk doet uit de doeken hoe je op verschillende manieren aan die langetermijnrelatie kan werken door marketing en communicatie.

“Het begint al vanaf het moment de klant nog geen klant is”, steekt Bergmans van wal. “De potentiële klant surft eerst naar je website en werpt een blik op je sociale media. Daarom is het belangrijk om je toekomstige klant meteen te boeien. Dat doe je door informatie te delen die interessant is voor je doelgroep én door je echte zelf te tonen.”

Authenticiteit

Het streven naar een langetermijnrelatie begint met het uitstralen van authenticiteit. “Vroeger werd er in de communicatiewereld rond alles een gouden randje gezet. Ik ben ervan overtuigd dat echtheid het codewoord is in marketing en communicatie. Zowel bij onszelf als bij de klant. Zo kan je bijvoorbeeld best met authentieke foto’s werken in plaats van stockbeelden te gebruiken.

“We leven en werken volgens onze waarden: bezieling, eerlijkheid, kwaliteit, ambitie en vertrouwen.” Die waarden zijn niet alleen belangrijk voor het hele team, maar ook voor de klanten waarmee we werken.”

Voelsprieten

Om een goede vertrouwensband op te bouwen, voert Kingfisher uitvoerige gesprekken met hun klanten. “We steken als het ware onze voelsprieten uit en voelen vrij snel aan wanneer de waarden van een klant overeenkomen met de onze.”

Wanneer Kingfisher marketing met een klant in zee gaat, vormen ze per klant een dedicated subteam dat onder andere bestaat uit een copywriter, marketing coördinator, grafisch ontwerper en online specialist. “Deze hebben op regelmatige basis gesprekken met onze klanten om goed op de hoogte te blijven. Om zelf voeling te blijven hebben met de klanten, ga ik als zaakvoerster regelmatig mee. Dat persoonlijk contact blijft een must. Bovendien haal ik daar zelf ook heel veel energie uit.”

Automatische e-mails

Om niet enkel emotioneel maar ook rationeel te kunnen handelen, werkt het marketingbureau met een CRM-systeem. “Het systeem brengt alle interacties met het bedrijf in kaart. We zien welke bedrijven naar onze website surfen en waar ze op klikken. Als ze informatie opvragen, vertrekken er een aantal automatische e-mails. Die e-mails zijn afgestemd op de pagina’s die ze bezocht hebben. We voeden iemand met informatie waarvan je weet dat die hen interesseert. Dit systeem introduceren we ook bij klanten. Enkel e-mails uitsturen is natuurlijk niet voldoende, persoonlijk contact blijft key.

Ondersteuning nodig om je langtermijnrelaties met je klanten uit te bouwen? Kingfisher marketing helpt je graag!

Marketingcommunicatiebureau Kingfisher marketing realiseert de doelstellingen van klanten, met een onderbouwde strategie, sterke content, uitgebalanceerde online aanpak en krachtig grafisch ontwerp.