Opinie: “Zelfstandigen zijn geen slavendrijvers”
“Het is niet omdat de Delhaize-medewerkers zich onheus behandeld voelen, dat de zelfstandige winkeluitbaters kop van jut moeten zijn”, zegt… Lees meer
De Zolderse zussen Clio (38), Kay (35) en Julie (32) Hendrickx, de stichters en bezielers van het Belgische modelabel Les Soeurs, zijn zopas uitgeroepen tot winnaars van de Livia Award. Dat is de prijs voor de beste vrouwelijke ondernemer(s) van het jaar. In de categorie voor beloften won Stephanie Thys, die met haar zaak Sappig, gespecialiseerd is in smoothies, sapjes en plantaardige hapjes.
“De Unizo Livia Award is een bekroning voor een vrouwelijke, zelfstandige ondernemer die als inspirerend boegbeeld voor andere ondernemers fungeert”, zegt Ann Draye, voorzitter van Livia. “Al 16 jaar lang wordt deze onderscheiding uitgereikt. Donderdagavond in een uitverkochte Hangar 58, mochten we de eindelijk de namen bekendmaken van de nieuwe winnaars.”
“Het dossier van Les Soeurs stak er met kop en schouders bovenuit”, zegt juryvoorzitter Hilde Peerlings. “Op alle criteria, van sales en hr tot financiën en duurzaamheid, scoorden ze bijzonder hoog. Zij groeiden uit van een team van 3 man naar een team van 35. Daarenboven zien we bij Les Soeurs enorm veel potentieel om ook internationaal hoge toppen te scheren. Dat is zeker in de modesector absoluut niet evident.”
De 3 zussen van Les Soeurs gaan zoals de traditie het wil, naar huis met een juweel met waardevolle Tahiti-parel, ontworpen door juwelier Ann Buntinx. (Luister zeker nog eens naar de podcast die wij zopas met Les Soeurs hebben opgenomen!)
Sappig!
Als tweede categorie werd voor het eerst de prijs ‘Unizo Livia Jong Geweld’ uitgereikt. Die gaat naar een vrouwelijke ondernemer die maximaal 3 jaar geleden haar eigen zaak opstartte en die maximaal 35 jaar is. Als winnaar kwam Stephanie Thys van Sappig uit de bus. “Stephanie is écht wel de verpersoonlijking van Jong Geweld. De wendbaarheid die zij door de coronacrisis aan de dag moest leggen, dat is ongelooflijk. Zij ontvangt als prijs een creatie van de Genkse modeontwerpster Marylène Madou.
“Het is niet omdat de Delhaize-medewerkers zich onheus behandeld voelen, dat de zelfstandige winkeluitbaters kop van jut moeten zijn”, zegt… Lees meer
Het Limburgse kledingconcern JBC gaat in een tiental winkels een permanente hoek maken met tweedehands kinderkledij. Ouders kunnen er de… Lees meer
Esther en Kirsten Craninx hebben Caleche in Sint-Truiden overgenomen van hun ouders en er meteen een nieuwe dynamiek in gang… Lees meer
Het invullen van vacatures blijft één van de allergrootste bekommernissen voor Limburgse bedrijven. Heel wat ondernemingen, waaronder hr-dienstengroep Trixxo, hebben… Lees meer
Donderdagavond 30 maart wordt bekendgemaakt wie de JCI Jonge Limburgse Ondernemer van het Jaar is... Een zéér spannende strijd, die… Lees meer
Reageer op dit bericht
Graag een reactie plaatsen op dit bericht? Registreer je dan nu op made-in.be
Heb je al een Made in-account?
Klik dan hier om in te loggen