ADM

ADM blaast 20 kaarsjes uit

MECHELEN – ADM viert haar 20-jarig bestaan. Het Mechelse bedrijf startte als een lerend netwerk over IT. Naderhand groeide het uit tot een professionele vereniging die leergierige professionals bijeenbrengt om elkaar te inspireren en hun bedrijf en medewerkers klaar te maken voor een digitale toekomst.

De kiemen van ADM werden tijdens een studiereis naar Silicon Alley in 1998 gezaaid. Christian Leysen werd samen met enkele andere Belgische ondernemers geprikkeld om in ons land een platform op te starten dat met technologie van morgen bezig is. Met de komst van Jan De Schepper als voorzitter van ADM werd het belang onderstreept dat business en IT hand in hand moeten gaan.

“Het wordt steeds belangrijker om mensen buiten de IT-afdeling meer te betrekken en het belang ervan op hun eigen werk te doen inzien. De klant heeft immers nood aan producten en oplossingen, maar IT is in dat opzicht ondergeschikt. Ook onderwerpen over bedrijfscultuur, leiderschap, samenwerken, krijgen een plaats in de agenda’s”, zegt Jan De Schepper.

En daarin blijft ADM na 20 jaar een toegevoegde waarde bieden. “Bedrijven worden geconfronteerd met een gebrek aan engagement van medewerkers. Als bedrijf bieden we kennis en connecties zodat medewerkers veel meer context krijgen, inzichten opdoen die hun job verruimen en hen de technologie van morgen helpt begrijpen. Dat zorgt voor meer goesting om ervoor te gaan.”

Vorig jaar nog heeft ADM ook een jongerenwerking opgestart om hen onder meer professioneel te leren netwerken. Ze komen er rechtstreeks in contact met ceo’s en de meest uiteenlopende onderwerpen worden besproken.

Op 20 jaar tijd organiseerde ADM 492 events met 934 sprekers voor 22.834 aanwezigen.