Amplexor geeft GEA Group nieuwe site

[caption id="attachment_9392" align="alignleft" width="236"]Mikkel Andersen. Mikkel Andersen.[/caption]

De internationale technologiegroep GEA, die ook een vestiging heeft in Mechelen, besliste om een grondige interne reorganisatie door te voeren die diende te worden vertaald naar een nieuwe website. Amplexor uit Leuven werd daarvoor aangesproken, en met een zeer positief resultaat.

Eind 2012 besliste GEA dat het voor zijn merkcommunicatie voortaan met een uniform digitaal platform zou werken. Het bedrijf wenste wereldwijd hetzelfde verhaal te vertellen in alle lokale markten waar het actief is, in de verschillende lokale talen en inspelend op de lokale noden. Op de website werden de markten en industrieën geherdefinieerd en werden alle producten en diensten wereldwijd ondergebracht in een nieuw framework. De doelstelling van de nieuwe website was om te tonen waar GEA Group op internationaal vlak echt voor staat.

"Uiteindelijk hebben we uit de 11 ernstige kandidaten Amplexor gekozen als partner voor de technische ontwikkeling en implementering van de website", zegt Mikkel Andersen, Director of Online bij GEA. "Zij hadden veruit de sterkste case: een goede mix van de voorgestelde technologie en projectset-up, in combinatie met een competitieve prijszetting. Amplexor was overigens de enige Belgische kandidaat en ook de enige die Tridion voorstelde als technologieplatform. Tridion is een pure webtechnologie die de complexe mengeling van verschillende talen en geografische locaties perfect aankan. En dat is heel belangrijk voor ons."

Het websiteproject was gekoppeld aan een omvangrijk veranderingsproces binnen de organisatie. De ontwikkeling van de nieuwe website begon binnen de oude organisatie. Naarmate de organisatie veranderde, veranderden ook de businessprocessen, en dat moest eveneens tot uiting komen in de website. Amplexor werkte samen met Make®, het digitaal designagentschap van GEA. Zij organiseerden samen in verschillende landen een reeks workshops om de noden van GEA zo goed mogelijk te begrijpen en om te kijken hoe de nieuwe website daaraan het best zou kunnen voldoen. De opdracht van Amplexor bestond erin de technische haalbaarheid van GEA’s behoeften te evalueren, en GEA de nodige feedback te geven over de gevolgen van hun eisen in een meertalige omgeving. Het volledige project nam ongeveer 2 jaar in beslag.

Mikkel Anderson: "Amplexor is erin geslaagd onze complexe en veranderende organisatiebehoeften om te zetten in technologische oplossingen en processen. Wij waren erg onder de indruk van hun flexibiliteit en hun wil om onze businessprocessen en hun impact op het project te begrijpen. Wij zijn erg tevreden over het werk van Amplexor."