Barboesj & Maillard Foto: Dirk Vertommen

Barboesj en restaurant Maillard slaan handen in elkaar tijdens EK voetbal

Café Barboesj en restaurant Maillard op het Koning Albertplein in Mechelen slaan de handen in elkaar tijdens het EK voetbal. Tijdens de wedstrijden van de Rode Duivels, die worden uitgezonden op groot scherm, worden er zogenoemde smashed burgers geserveerd. Daarnaast pakt Maillard uit met een loungeconcept.

Het Europees Kampioenschap voetbal komt eraan en dus wordt er vooral uitgekeken naar de wedstrijden van de Rode Duivels. Die kan je op groot scherm bekijken in Barboesj, vlak bij het Mechelse station. “We zetten een grote televisie op ons terras en ook binnen zijn er verschillende schermen. We zenden alle wedstrijden uit, maar natuurlijk verwacht ik bij de Belgen het meeste volk”, zegt zaakvoerder Pieter Boeve.

Tijdens de matchen van de Rode Duivels werkt Barboesj samen met restaurant Maillard. “We bieden dan smashed burgers aan”, vertellen Caro Floridor en Bolle Meulemans van Maillard. “Dat zijn Amerikaanse hamburgers waarbij een gehaktbal op de bakplaat platgeduwd wordt. De hamburgers worden flinterdun geserveerd in een zacht broodje. We verwachten dat heel veel supporters van de Rode Duivels ook fan zullen zijn van de burgers.”

Barboesj en Maillard
Barboesj zorgt voor de grote schermen, Maillard voor smashed burgers. Foto: Dirk Vertommen

Naast de samenwerking pakken beide horecazaken op het Koning Albertplein ook uit met nieuwigheden. Zo kan je bij Barboesj binnenkort terecht voor onder meer spaghetti, pasta pesto, lasagne en croques. “En ook wij blijven innoveren”, zegt Tom van Cauwenberge van Maillard. “Van donderdag tot en met zaterdag kan je plaatsnemen in onze nieuwe lounge op het terras. Als het weer wat meezit, zorgt de zomerse sfeer voor de ideale omstandigheden voor bijvoorbeeld een afterwork of om na te kaarten na een EK-wedstrijd.”

Ondernemen

Begin deze week raakte bekend dat De Prof 2 de deuren sluit. Toch kijken de overgebleven horeca-uitbaters op het plein hoopvol naar de toekomst. “Meer dan ooit moet je de mensen een beleving aanbieden. Verwachten dat ze zo wel zullen komen, is niet voldoende. Je moet jezelf in de markt zetten en een meerwaarde bieden. Daarom blijven we zaken ondernemen en organiseren. Deze samenwerking voor het EK voetbal is daar een mooi voorbeeld van”, zeggen ze.