BelOrta kiest voortaan voor 1 sterk merk voor alle producten: BelOrta Fruit & Vegetables. Dit merk wordt aangevuld met de 2 submerken BelOrta Chef en BelOrta Bio. De merken worden gelanceerd met tv-spots, nieuwe verpakkingen en een nieuwe website en via sociale media.
BelOrta wil het plezier centraal stellen in het proeven van lokaal geteelde groenten en fruit. “Het uitgebreide en lekkere assortiment laat toe om gedurende 365 dagen van elke maaltijd, groot of klein, een feelgood-moment te maken. Gezond, smaakvol en vooral verbazend plezant. Met inspirerende producten en consumentgerichte verpakkingen brengt BelOrta puur plezier tot bij de consument thuis, op school of op het werk”, aldus commercieel manager Jo Lambrecht. “BelOrta wil deze topproducten dan ook de frisse look en herkenbaarheid geven die ze verdienen. Het kwaliteitslabel Flandria zal echter blijvend worden toegevoegd als signatuur op alle verpakkingen voor groenten die onder dit lastenboek vallen.”
Met de vereenvoudiging van de communicatie onder één nieuwe merknaam wil BelOrta ook in de toekomst nog beter communiceren naar klanten en eindconsumenten. BelOrta fruit & vegetables biedt een breed aanbod van meer dan 120 groentesoorten, 30 fruitsoorten en 20 verse kruiden waarvan er heel wat wekelijks bij Belgen in de koelkast liggen. Dit hoofdmerk wordt aangevuld met twee submerken. BelOrta Chef omvat een divers en kleurrijk assortiment van vergeten, innovatieve of bijzonder opvallende producten. BelOrta Bio staat voor een ruim aanbod van biologisch geteelde groenten en fruit.
Met gerichte acties zal BelOrta fruit & vegetables worden gepresenteerd aan de Belgische consumenten. Gedurende een aantal maanden zijn tv-spots te zien op de zenders VTM en Vitaya met als thema verbazend plezant. Deze spots schetsen op een leuke manier een beeld van een selectie groenten, fruit en kruiden uit het voor- en najaar. BelOrta gaat eveneens van start met een gerestylede website en zal intensiever aanwezig zijn op sociale media (Facebook, Twitter en LinkedIn).