SINT-KATELIJNE-WAVER – Afgelopen week trapte BelOrta het nieuwe hardfruitseizoen af met de eerste Conference klokverkoop van het nieuwe seizoen. De groenten- en fruitveiling verwacht een lagere appeloogst en een perenoogst die vergelijkbaar is aan deze van het afgelopen seizoen.
Vorig jaar besloeg het BelOrta perenareaal iets meer dan 2.500 hectare. Dit jaar verwacht men een lichte daling van circa 4 %. Het BelOrta appelareaal van afgelopen seizoen bedroeg iets meer dan 1.100 hectare. Dit seizoen verwacht men een daling van 10%.
Naar jaarlijkse gewoonte wordt BelOrta hardfruit ook dit seizoen ondersteund door een uitgebreid mediaplan. Zowel op de Vlaamse als de Waalse televisie zal BelOrta hardfruit komend najaar in de kijker staan dankzij de ondertussen bekende tv-spots. Bovendien wordt een gloednieuw partnership gelanceerd met het populaire bakprogramma Bake Off Junior. BelOrta daagt de junior chefs uit om verbazend plezant aan de slag gaan met BelOrta appels. Een andere nieuwigheid komend seizoen is een hardfruit radiospot, die te horen zal zijn op zowel Vlaamse als Waalse radiozenders. Verder kan je BelOrta appels en peren komende jaargang opnieuw bewonderen via verschillende online initiatieven, PR-acties, productsamplings in de verschillende Plopsa parken en nog veel meer.