LIER – Bizidee beloonde in Lier het beste ondernemersidee voor een starter. Maarten Thys veroverde de prijs met packADge, dat verzendkosten voor online shoppen wil laten verdwijnen door reclame op de verzenddozen te plaatsen.
Samen met de stad Lier, De Moeve vzw en JCI Lier organiseerde Bizidee de Nacht van de Inspiratie, een kennismarkt met workshops en coaching voor startende ondernemers. Daar werd de prijs toegekend aan packADge.
Winnaar Maarten Thys (26) is jurist, maar behaalde recent een master in organisatiemanagement. “Tijdens mijn rechtenstudie werd al snel duidelijk dat mijn passie niet ligt in de juridische wereld. Ik wou meer gaan ondernemen in nieuwe bedrijfsstrategieën.”
Maarten merkte op dat er een verdienmodel kan ztten in de verzendkosten bij e-commerce. Door formules aan te bieden waarbij verzenddozen worden bedrukt met advertenties, wil PackADge de kosten bij klassieke verzending van een pakket wegnemen voor de eindklanten van e-retailers.
Innovatiegehalte
Maarten besloot zijn idee uit te werken en in te schrijven voor de pop poll van Bizidee. Hij laadde zijn idee op via de website en deed zo mee aan een publieke stemming. De 5 meest populaire ideeën werden uitgenodigd om op de Nacht van de Inspiratie te pitchen voor een expertenjury.
“De uitwerking van het idee, het innovatiegehalte en de kans op slagen waren het verst gevorderd bij packADge”, aldus juryvoorzitter Rik Verwaest, schepen van Lokale Economie in de stad Lier. Hij werd in de jury bijgestaan door Stephanie Williams, senior manager KPMG, Maarten Kesteloot, ceo van Influo en Kris Leys, Partnership Manager bij Hello crowd!.
Wie ook zijn idee wil testen en pitchen kan dit doen via http://www.bizidee.be/pop-poll