Hockeyclub Braxgata uit Boom heeft een nieuwe hoofdsponsor: Protime, een bedrijf uit Aartselaar gespecialiseerd in tijdregistratie en personeelsplanning. De sponsoring zal worden gebruikt worden om Braxgata klaar te stomen voor de Belgische play-offs, in de hoop een permanente waarde te worden aan de Belgische hockeytop.
Braxgata, met het provinciaal domein De Schorre in Boom als uitvalsbasis, is een van de grootste vier hockeyclubs van België. De club telt 1.350 actieve leden, verdeeld over 70 teams (6 heren- en 6 dameskernen en 58 jeugdploegen) en is de hockeyclub met de meeste jeugdleden in België.
De sponsoring door Protime moet de club naar het volgende niveau helpen. Het doel is om een permanente plaats te verdienen in de top vier en door te stoten naar de European Hockey League (EHL), vergelijkbaar met de Champions League in het voetbal. Erik Gysels, voorzitter van Braxgata: “We willen er op het juiste moment geraken. Protime staat bekend als expert in time management, en voor ons kon de timing alvast niet beter. Dankzij deze sponsordeal moet Braxgata in staat zijn om van jeugd- tot eerste ploeg uit te groeien tot een vaste waarde aan de Belgische top.”
De sponsoring van Braxgata door Protime sluit nauw aan bij de visie van het bedrijf. “We zijn erg tevreden met de gelegenheid om hoofdsponsor te worden van Braxgata. Hockey is een teamsport waarbij individuen samen hetzelfde doel nastreven. En daar ligt ook de verwantschap met Protime, dat met zijn HR-oplossingen werknemers uit verschillende disciplines optimaal wil laten samenwerken”, aldus Peter s’Jongers, CEO van Protime. “De sponsoring zorgt voor heel wat zichtbaarheid: het logo van Protime zal niet enkel op de truitjes verschijnen, maar ook naast het veld, in het clubhuis en op de website van Braxgata. Daarnaast is de hockeywereld ook een plaats waar veel bedrijfsleiders samenkomen, en dat is een interessant publiek voor Protime.”