Belgisch bier

Brouwerijen Het Anker en Duvel Moortgat doen mee aan opmerkelijke campagne rond Belgische speciaalbieren

MECHELEN / BREENDONK - Het Belgische speciaalbier staat wereldwijd bekend om zijn unieke en rijke smaakpallet, karakter en hoogstaande kwaliteit. Gepassioneerde brouwers uit Belgische families houden deze rijke traditie en brouwkennis van generatie op generatie in stand. Belgian Family Brewers (BFB) lanceren nu een opmerkelijke campagne rond hun bieren.

Belgian Family Brewers (BFB) is een vereniging van 21 Belgische familiebrouwerijen, die al minstens 50 jaar non-stop bier brouwen in België. 165 bieren dragen vandaag het Belgian Family Brewers-label. Hoewel BFB sinds 2007 met dit authenticiteits- en kwaliteitslabel het Belgische speciaalbier promoot in binnen- en buitenland, treedt de vzw nu pas actief op de voorgrond.

De verenging doet dit met een opmerkelijke, mooie en positieve campagne rond het Belgische speciaalbier. Een campagne die niet toevallig gelanceerd wordt op 21 juli, onze nationale feestdag. Tegelijkertijd laten nu de economische gevolgen van de coronacrisis en maatregelen daaromtrent zich in en rond de horeca enorm voelen.

https://youtu.be/zLS4OhtJ5aY

“We willen met Belgian Family Brewers niet enkel een positief signaal geven met deze campagne, maar ook de lokale productie en ons unieke vakmanschap in de verf zetten”, zegt Philippe Moortgat. “Het Belgische speciaalbier is dankzij de diversiteit in het smaakpallet, de traditie en het vakmanschap van de familiale brouwerijen uniek in de wereld. Het heeft door de ongeëvenaarde passie die erachter schuilgaat al meerdere oorlogen overleefd en zal daardoor ook deze crisis te boven komen.

“Natuurlijk hebben de maatregelen rond en tegen de verspreiding van het coronavirus een enorme impact op onze sector en de horeca in het algemeen, maar dankzij het vertrouwen van de consument in de kwaliteit en authenticiteit van onze producten, hebben wij vertrouwen in de toekomst van het Belgische speciaalbier en die van de Belgische familiebrouwerijen”, besluit Philippe Moortgat.