Chaussée d’Amour breekt records Telenet

Chaussée d'AmourChaussée d’Amour doet het bijzonder goed bij de Play en Play More abonnees. Op twee weken tijd werd de serie bijna een half miljoen keer opgevraagd. Daarmee is de reeks de meest opgevraagde sinds de start van video on demand bij het Mechelse Telenet. Chaussée d’Amour is een dramareeks met een rauw en donker kantje, die zich afspeelt langs een steenweg die aan weerskanten bezaaid is met bars en bordelen.

Op 10 mei lanceerde Telenet haar eigen serie Chaussée d’Amour in Play en Play More. Alle tien afleveringen werden meteen beschikbaar. “Daarmee werd ingespeeld op de wensen van de hedendaagse mediaconsument die reeksen kijkt wanneer het hem past. De kijker kan dus zelf beslissen of hij alle afleveringen in één keer bekijkt, het zogenaamde “bingeviewing”, hij kan bijvoorbeeld ook kiezen om twee of drie afleveringen na elkaar te kijken of gewoon een wekelijkse frequentie aan te houden”, meldt Telenet.

Haast 4 van de 10 kijkers die aflevering één zagen, hebben de serie binnen de eerste twee weken ook volledig uitgekeken. Er zijn zelfs klanten die tijdens de eerste 48 uur na de lancering alle tien afleveringen al hadden gezien. Met deze resultaten staat Chaussée d’Amour op dit ogenblik aan de top van de meest bekeken Play en Play More programma’s. Het aantal Telenetklanten dat de serie bekijkt, stijgt nog elke dag.

Chaussée d’Amour werd inmiddels internationaal verkocht aan de Duitse openbare omroep ZDF, die een gedubde versie van de reeks zal uitzenden op haar jongere kanaal ZDFneo. Daarnaast zal internationaal distributeur ZDF Enterprises, een dochteronderneming van ZDF, instaan voor de wereldwijde verkoop.