Cannes, Corporate movies, 2017 (6 van 9)

Concept to Screen pakt Cannes opnieuw in met bedrijfsfilm

Concept to Screen heeft opnieuw een award gewonnen tijdens de achtste Cannes Corporate Media & TV Awards festival. In de categorie Online Media – Corporate won het Mechelse productiehuis een Gouden Dolfijn met een bedrijfsfilm voor De Langhe Advocaten. Vorig jaar was een productie voor de Willy Naessens Group al goed voor een Zilveren Dolfijn.

Uit bijna 1.000 ingezonden bedrijfsfilms vanuit de hele wereld koos een internationale jury van film- en communicatieprofessionals voor de productie van Concept to Screen. “Samen met Frank De Langhe en twee van zijn collega’s hebben we de award in ontvangst mogen nemen. Stiekem hadden we er wel op gehoopt, maar uiteindelijk blijft het een enorme verrassing”, zeggen Sara en Maarten Helsen, zaakvoerders van Concept to Screen. “Het geeft een gevoel van fierheid en motivatie om op hetzelfde elan verder te blijven gaan.”

Out of the box

We… are your partner

is de titel van de awardwinnende bedrijfsfilm. “We wilden een opvallende bedrijfsfilm om ons kantoor te promoten bij ondernemers en potentiële medewerkers. Met deze film willen wij uitstralen dat die ondernemers lokaal een topservice kunnen krijgen en dat potentiële medewerkers hier uitdagende dossiers kunnen behandelen”, zegt Frank De Langhe, voorman bij De Langhe Advocaten. “We hebben Concept to Screen carte blanche gegeven en hiermee ons volledige vertrouwen.”

En dat heeft zeker meegespeeld in het resultaat. “De kracht van het eindproduct ligt vaak in het vertrouwen dat de klant ons geeft, en dat was nu niet anders”, aldus Sara Helsen. We… are your partner onderscheidt zich door het opvallende out-of-the-boxverhaal.

Crescendo

Het is meteen al de tweede prijs op rij voor Concept to Screen op het Corporate Media & TV Awards festival. Vorig jaar won het Mechelse productiehuis nog de Zilveren Dolfijn. “Er is ook nog een Witte Dolfijn te winnen. Die gaat naar de beste Gouden Dolfijn. Misschien is die volgend jaar wel voor ons. We blijven in ieder geval alles op alles zetten om onze kwaliteit hoog en de klant tevreden te houden”, besluit Sara Helsen.