THH_campagne logo_geel (002)

Draag je steentje bij voor #tweeduizendHARThonderd

MECHELEN - Verschillende Mechelse bedrijven, de Stad Mechelen en Brouwerij Het Anker willen de Mechelse horeca steunen in deze moeilijke tijden en daarom bundelen ze de krachten. Met de crowdfundingcampagne #tweeduizendHARThonderd hopen ze 280.000 euro op te halen. De campagne start symbolisch op 13 maart, precies één jaar na de eerste horeca-sluiting. Met #tweeduizendHARThonderd  willen de initiatiefnemers Mechelaars verenigen en iets geven om naar uit te kijken: terug naar hun favoriete horeca plekje te kunnen gaan van zodra het weer mag!

#tweeduizendHARThonderd is een crowdfunding waarvoor Mechelse horecazaken zich kunnen registreren. Iedereen kan op www.tweeduizendharthonderd.be  een bedrag schenken, dat kan al vanaf € 10. Door het engagement van steunende Mechelse bedrijven worden de bedragen nogmaals verhoogd.  Mensen die een bijdrage doen kunnen kiezen uit verschillende leuke bedankboxen met onder andere een fles Gouden Carolus bier, een Mechelenbon, … en ontvangen een dikke Mechelse Merci!

Alles of niets !
Als het doelbedrag van 280.000 euro ingezameld raakt, wordt de pot na afloop van de campagne verdeeld over de geregistreerde zaken. Lukt het niet, dan krijgt elke funder zijn/haar geld terug. Het wordt alles of niets. TweeduizendHARThonderd wil op die manier elke Mechelaar overtuigen om mee in dit positieve verhaal te stappen.

“We zitten op ons tandvlees”, vertelt Christian Michiels, Voorzitter van Horeca Mechelen en zelf uitbater van Cosma Foodhouse. “Deze crowdfundingcampagne voor en door Mechelaars komt zeker op het juiste moment en is hartverwarmend. Het is alvast geweldig dat we ons gesteund mogen voelen in onze eigen stad.”

50.000 euro van de stad
“Door onze schouders onder deze actie te zetten willen we iedereen die direct of indirect aan de horeca verbonden is, een teken geven dat we ze zeker niet vergeten zijn”,
onderstreept Charles Leclef van Brouwerij het Anker. “Als toeleverancier voelen we natuurlijk met hen mee. Ook voor onze medewerkers is het zwaar. We begrijpen helemaal dat het horecapersoneel graag terug aan het werk wil. Met deze actie willen we ervoor zorgen dat dat zeker kan gebeuren.”

De dorst naar sociale ontmoeting wordt ondertussen alsmaar groter, zowel voor de inwoners van Mechelen als voor de lokale economie. “Daarom schenkt de stad 50.000 euro aan Mechelenbonnen. Op deze manier steunen we én de horeca én onze lokale economie”, zegt Economieschepen Greet Geypen.

Wie de Mechelse horeca een duwtje in de rug wil geven kan daarvoor terecht op www.tweeduizendharthonderd.be