Geert Milis – Mechelen Meemaken liggend Geert Milis Van Mechelen MeeMaken

Een winkelbezoek reserveren kan op één platform

MECHELEN – Wie naar een niet essentiële winkel wil moeten sinds zaterdag een afspraak maken. Handelaarsorganisatie Mechelen MeeMaken vond een oplossing om dit zo vlot te laten verlopen. Sinds zaterdag kunnen shoppers via de website www.shoppeninmechelen.be een afspraak inboeken bij verschillende Mechelse handelszaken.

Om de verspreiding van het virus tegen te gaan, is winkelen in de niet essentiële winkels, vanaf zaterdag enkel mogelijk via afspraak. Om het shoppers zo gemakkelijk te maken, worden de kalenders van de verschillende winkels gebundeld op een website: www.shoppeninmechelen.be

“Sinds het begin van de pandemie hebben we maatregelen getroffen zoals bijvoorbeeld de mogelijkheid tot het online shoppen ter ondersteuning van onze lokale handel en horeca. Nu zorgen we ervoor dat op www.shoppeninmechelen.be een pagina wordt toegevoegd, waar je een afspraak kan inplannen. We centraliseren zoveel mogelijk agenda’s van zoveel mogelijk verschillende handelaars op deze website. Zo is het voor de klant eenvoudig om een afspraak in te boeken bij een of meerdere winkels”, aldus Geert Milis, voorzitter van Mechelen MeeMaken.

Alle handelaars die zelf een website hebben met een reservatiesysteem, kunnen de URL aan Mechelen MeeMaken bezorgen. Handelszaken die nog geen reservatiesysteem hebben, kunnen gebruik maken van een bestaande app om een persoonlijke kalender aan te maken en deze URL doorsturen. “Wij zorgen ervoor dat de handelszaken zo snel mogelijk worden toegevoegd aan de website. Zo maken we het de Mechelaars zo makkelijk mogelijk om afspraken in te boeken bij hun favoriete zaken”, aldus Geert Milis.

Ondernemingen die reeds toegezegd hebben om hun afsprakensysteem te koppelen op de website www.shoppeninmechelen.be zijn onder andere Decathlon, Lily, My Ex Boyfriend, Simple Design, Den Brillenman en Atelier BéBe. Het aanbod zal in de loop van de komende dagen nog aangroeien, als meer ondernemingen de link van hun reservatiesysteem aan de website koppelen.

Het aantal klanten dat tegelijk binnen mag, hangt af van de grootte van de winkel. Voor grote winkels is er een limiet van 50 personen. Leveringen aan huis en ‘click-and-collect’ blijven mogelijk op voorwaarde dat er geen fysiek contact is en de winkelruimte niet betreden wordt.

Een afspraak maken kan via https://www.hamstereninmechelen.be/shoppenopafspraakinmechelen