Frédéric Taminiaux èggo Frédéric Taminiaux. Foto: èggo

èggo wil tegen 2030 een omzet halen van 250 miljoen euro en 180 nieuwe medewerkers aanwerven

Het Belgische familiebedrijf èggo, dat gespecialiseerd is in keukens en dressings op maat, onthulde net zijn strategisch plan 2025-2030, dat goed is voor een totale investering van 25 miljoen euro. Met dit plan wil èggo tegen 2030 een omzet halen van 250 miljoen euro en 180 nieuwe medewerkers aanwerven.

Het ambitieuze plan omvat de opening van 5 nieuwe showrooms in België, voornamelijk in Vlaanderen, en de totaalrenovatie van 56 winkels verspreid over het hele land. Het nieuwe winkelconcept zet alle inrichtingsoplossingen van het merk èggo in de kijker. Ook al blijven keukens het èggo-paradepaardje, toch heeft het bedrijf de ambitie om design op maat te democratiseren in alle ruimtes van het huis.

Verovering Spaanse markt

Met al 13 showrooms in Spanje streeft èggo er ook naar om in dit land de nummer één te worden op de markt van de uitgeruste keukens. Het bedrijf plant de volgende vijf jaar de opening van 20 bijkomende showrooms om zo zijn aanwezigheid op het Iberisch schiereiland te versterken.

Technologie

èggo wil ook de klantbeleving verbeteren door een nóg meer gepersonaliseerde service te bieden. Het plan omvat onder meer een sterkere opleiding voor de designerteams, de uitrol van de ontwerp-aan-huis-service (èggo@home), een volledige vernieuwing van de website, een nieuwe online keukenconfigurator, enzovoort.

Sinds 2021 investeerde het bedrijf meer dan 4 miljoen euro in volledige digitalisering, waarvoor een samenwerking werd aangegaan met Odoo, een ander Waals succesverhaal. De nieuwe beheerstool (ERP), die intussen gebruikt wordt door alle medewerkers in België, heeft de workflow vlotter en eenvoudiger gemaakt, en tegelijk gezorgd voor een meer kwaliteitsvolle dienstverlening aan de klanten.

Duurzaam

Sinds 2023 plaatst èggo zonnepanelen op zijn volledige winkelpark in België. Intussen werd dit al gerealiseerd bij 10 winkels. Deze investering van 1 miljoen euro loopt nog tot 2025.

“Dat alleen is echter niet voldoende,” stelt Frédéric Taminiaux. “De duurzaamheidsuitdagingen van morgen moeten ons ertoe aanzetten om ons model nog grondiger te herzien. We moeten nadenken over concrete oplossingen om de levensduur van onze keukens nog te verlengen, om er een tweede leven aan te geven. Verder moeten we onze klanten meer richting duurzamere keuzes sturen, met name wat huishuidelektro betreft.”