Team Faktor21 small

Faktor21 is spin off van Websteak

HOVE - Een team van zeven marketing automation-specialisten en digitale experts lanceert ‘FAKTOR21’. Ze willen marketing- en salesteams helpen om meer return te halen uit nieuwe leads en bestaande klanten. FAKTOR21 is een spinoff van Websteak.

Aan de basis ligt de keuze voor, en de implementatie van, het meest gepaste CRM-systeem. Dat is een proces waarvan het ervaren team weet dat het vandaag niet altijd even evident is.
FAKTOR21 is een spinoff van Websteak, een digital leadgen agency dat al zes jaar leads brengt voor onder meer De Boer & Partners, Pomax en de Toyota Material Handling Group. “Wat we de laatste jaren hebben gemerkt, is dat wanneer bedrijven matuur worden in het aantrekken van leads, het niet altijd evident is voor hen om correct met die volumes om te gaan,” meldt managing partner Matteo Van Mol. “Daarom hebben we beslist om een tweede agentschap in het leven te roepen dat zich alleen maar toelegt op sales- en marketingtechnologie.”

Beide bedrijven opereren onafhankelijk van elkaar, maar zijn uiteraard wel complementaire onderdelen binnen een groter leadgeneration-verhaal. Bij Websteak ligt de nadruk op leadgeneration en performance, bij FAKTOR21 ligt de nadruk op automation. “We zijn van plan om de komende maanden en jaren verder de kaart te trekken van niche-expertises,” vertelt managing partner Nico De Clerck.

Volgens Stefan Kerkhof van Faktor21 laten organisaties heel veel kansen onbenut vandaag. “Klanten en leads worden nog lang niet altijd op een structurele manier bijgehouden of gecentraliseerd, waardoor je uiteraard door de bomen het bos niet meer ziet. Ons team weet dat er heel wat oplossingen zijn op de markt, maar dat niet elke oplossing even geschikt is voor elke organisatie. Voor de een volstaat een geitje, de ander heeft nood aan een Ferrari.”

CRM is echter maar de eerste stap. “Een groot gemis is dat organisaties wel contacten of leads hebben, maar daar dan vervolgens heel kortzichtig mee omspringen,” zegt automation specialist Kenneth Thys bij. “Niets is pijnlijker dan een slapende database waarop niet wordt gewerkt, daarmee laat je zoveel potentieel liggen. Om nog maar te zwijgen van verspeelde marketingeuro’s.”

Gegeven eerdere ervaringen ligt de nadruk van FAKTOR21 voornamelijk bij organisaties binnen professional services, softwaretechnologie, staffing & recruiting, en vastgoed.

www.faktor21.be