FNG

FNG doet het goed

MECHELEN - De Mechelse modegroep FNG zag tijdens het boekjaar 2017 haar omzet stijgen naar 482,4 miljoen euro. Ondanks forse investeringen werd toch winst geboekt.

De nettowinst over 2017 bedraagt 7,3 miljoen euro, wat aanzienlijk beter is dan het nettoverlies van 2,2 miljoen euro in 2016.

Volgens het bedrijf is de sterke groei in rendabiliteit te danken aan de realisatie van synergievoordelen in logistiek, aankoop en web-platformen, en een rationele aanpak bij de integratie van de verschillende overgenomen bedrijven.

Dieter Penninckx, ceo van FNG: “2017 was eerst en vooral het jaar waarin FNG de uitdaging aanging om de in 2016 geacquireerde assets –  Miss Etam, de FNG Brands (Fred & Ginger, CKS, Claudia Sträter, Expresso, Steps) en Brantano –  in de groep te integreren en rendabiliteit toe te voegen. Daar zijn we duidelijk in geslaagd. Bovendien hebben we ons met gerichte overnames (Concept Fashion en Suitcase), ontwikkelingen van nieuwe winkelconcepten en belangrijke investeringen in ICT goed gewapend om ook de komende jaren in de snel veranderende modewereld het verschil te maken.”

Nieuw concept slaat aan

Bij Brantano werd 75% van de out-of-town winkels omgebouwd volgens het nieuwe Brantano concept, waarbij er naast schoenen ook bijpassende kleding wordt aangeboden voor dames, heren en kinderen. "Het nieuwe, frisse en hedendaagse concept slaat aan en zet klanten aan tot meer kopen.".

FNG gaat Brantano de komende jaren uitbouwen tot een sterk uithangbord voor merkenmode en -schoenen. Met complementaire winkelformules en een nieuw online platform wil Brantano nog meer hét winkelmerk van kleding en schoenen voor iedereen worden en de eerste keuze zijn voor een brede doelgroep, online en offline.