GoldenMountain_FilipVonArx_MaartenSerneels

Heistse spirit scoort bij Delhaize

HEIST-OP-DEN-BERG - Delhaize neemt Golden Mountain exclusief op in zijn gamma. De alcoholische drank van bezielers Filip von Arx en Maarten Serneels zet daarmee een logische volgende stap om de Belgische markt te veroveren.

Golden Mountain, een verwijzing naar de Heistse 'berg', werd in het najaar van 2017 gelanceerd. De spirit is een zogenaamde Moonshine, een sterke drank met 40% alcohol. "Golden Mountain is gebaseerd op een origineel recept dat we hebben aangepast. De oranjebloesem, gember en citrusextracten vormen een ultieme mix. Nu hebben we ook een licht zoete variant met rood fruit", vertelt Filip von Arx.

Origineel product
Dat beide spirits duidelijk in de smaak vallen, blijkt nog maar eens uit de interesse van Delhaize. Tijs Van Weyenbergh, DSD & Local Specialist bij Delhaize: "Moonshine van Golden Mountain is een origineel product. Iets compleet anders dan de gins die tegenwoordig als paddenstoelen uit de grond rijzen. Nadat ik geproefd had, dacht ik onmiddellijk: dit wil ik bij Delhaize kunnen (ver)kopen."

Filip von Arx en Maarten Serneels zijn uiteraard tevreden dat hun product binnenkort in de winkelrekken staat bij Delhaize. "Naamsbekendheid verwierven we tot nog toe via online promotie en we waren regionaal al wel in enkele winkels te vinden. Maar men bleef ons vragen waar Golden Mountain te verkrijgen is. Dankzij deze stap zijn we eenvoudig én wijd verspreid te vinden in de winkelrekken. Opmerkelijk is dat de vraag van Delhaize zelf kwam. Een aankoper proefde Moonshine op het foodtruckfestival in Westerlo, vond onze creatie erg lekker en zo ging de bal aan het rollen."