De HR-campagne Step into your Future van de Mechelse bouwgroep Willemen heeft de HR Pioneer Award – Externe HR-communicatie gewonnen. De prijs werd dinsdagavond uitgereikt in The Event Lounge in Brussel. Met de winnende campagne zette Willemen als eerste bedrijf in België virtual reality in om nieuwe medewerkers aan te trekken. Daarvoor werden samen met de jonge start-up Yondr een eigen 360° video en VR-bril ontwikkeld die Willemen meeneemt naar jobbeurzen.
Wie de VR-bril opzet, wordt ondergedompeld in een virtuele wereld, en kan in enkele minuten tijd drie grote werven van Willemen bezoeken: de Astro Tower in Brussel, de toekomstige A11 tussen Brugge en Westkapelle en de start- en landingsbaan die Willemen Groep vorige zomer renoveerde op Brussels Airport.
Willemen Groep biedt op die manier als het ware werfbezoeken aan vanop haar beursstand en dat wist de vakjury van de Belgian HR Awards te bekoren. “We zijn uitermate blij met deze mooie onderscheiding”, zegt CEO Tom Willemen. “Het is een objectieve bevestiging dat we een innovatief bedrijf zijn dat nieuwe technologieën durft in te zetten om resultaten te boeken. We dragen deze prijs graag op aan al onze medewerkers die dag in dag uit het beste van zichzelf geven.”
Met meer dan 2.300 medewerkers is Willemen Groep de grootste familiale bouwgroep in België. De groep werft elke week gemiddeld vier mensen aan. Door zijn innovatieve HR-aanpak weet Willemen Groep zich niet alleen te onderscheiden in de bouwsector. Met deze HR Pioneer Award wordt het bedrijf ook erkend als een referentie binnen de hele HR-wereld. De andere genomineerden voor de prijs waren Bubble Post, Fun, Nike en UZ Leuven.