Impermo is KMO-laureaat 2014-2015

Unizo KMO Laureaat Nationaal-foto joren de weerdt

De Limburgse tegelspecialist Impermo is door Unizo uitgeroepen tot KMO-laureaat 2014-2015. De trofee werd tijdens een gala-avond in het Willebroekse Be-Lounge uitgereikt. Impermo haalde het voor de andere vier kandidaten: het Antwerpse Lambo LaboratoriaBelberry Preserves uit West-Vlaanderen, Bekina uit Oost-Vlaanderen en Fruit Vanhellemont uit Vlaams-Brabant/Brussel.

"Met de wedstrijd KMO Laureaat willen we in de eerste plaats het ondernemerschap stimuleren en de essentiële rol van KMO's in de verf zetten. Zij zorgen voor maar liefst 69% van alle tewerkstelling in ons land en 62% van de toegevoegde waarde", zei Karel Van Eetvelt.

Impermo overtuigde de jury onder meer door de zeer sterke groeicijfers die het bedrijf ondanks de economische crisis en de moeilijke sector kon voorleggen. Het speelt in op nieuwe trends zoals e-commerce en apps en het bedrijf blinkt uit vanwege zijn duidelijke visie en strategie. Impermo wordt geleid door Luk, Filip en Silvie Stultjens en verkoopt tegels, natuursteen en parket.  Het familiebedrijf uit Sint-Truiden heeft na de explosieve groei van de afgelopen jaren het grootste tegelaanbod van de Benelux. Twee jaar geleden opende Impermo een nieuwe toonzaal in Wetteren en er zitten tal van nieuwe projecten in de pipeline.

De uitgebreide Impermo-delegatie reageerde met een oorverdovend gejuich toen juryvoorzitter Paul Matthyssens, decaan van de Antwerp Management School, bekend maakte dat het tegelbedrijf uit Sint-Truiden de volgende twee jaar de titel van KMO-Laureaat mag dragen. “Dit geeft enorm veel energie”, zei een duidelijk geëmotioneerde Luk Stultjens, “en we gaan nu met nog meer vertrouwen de toekomst tegemoet. In maart openen we onze derde vestiging. Die komt op de Boomsesteenweg in Antwerpen.”

De trofee van Beloftevolle KMO 2014-2015 ging naar Chili Publish uit Oost-Vlaanderen, dat na de laatste stemronde als beste eindigde voor b-token uit Antwerpen, Fruitsnacks uit Limburg, Nearly New Office Facilities (NNOF) uit Vlaams Brabant/Brussel en Meet Het uit West-Vlaanderen.

Chili Publish bouwt software die service providers in de grafische industrie (drukkerij, agentschappen, reclamebureaus...) in staat stelt om platformen te bouwen waar het editen van een grafisch document centraal staat. De jury roemt het bedrijf omdat het nog kan groeien op de internationale markt en daar ook de nodige initiatieven voor neemt. Chili Publish uit Erpe-Mere dat wordt gerund door co-eigenaars Bram Verniest, Kevin Goeminne en Joeri Paeleman verkoopt licenties zodat klanten cloud-oplossingen kunnen aanbieden aan hun klanten. Die verkoop gebeurt wereldwijd via een dealerkanaal. Vanuit Vlaanderen kiezen zij resoluut voor de internationale markt omdat daar hun kansen liggen. Met een dergelijk nicheproduct is de binnenlandse markt te beperkt.

“Deze erkenning toont duidelijk aan dat innovatie in onze sector ook uit Erpe-Mere kan komen, en niet enkel uit Silicon Valley”, reageerde Bram Verniest. “In het buitenland kent men ons al een tijdje. Hopelijk zorgt deze award ook voor wat meer bekendheid in eigen land, want dat was tot nu toe wat minder. Appreciatie is altijd leuk.”