KAZI helpt studenten aan topjob

Kazi-logo

Bij Thomas More Mechelen is de nieuwe Vlaamse start-up KAZI voorgesteld. KAZI wil de click zijn tussen hoogopgeleid talent en een gelukkige startersjob en wil zo de online matchmaker zijn voor hoogopgeleide pas afgestudeerden (HOPA’s).

KAZI wil startersvacatures rechtstreeks in beeld brengen bij het juiste talent: de vacatures die op zijn of haar lijf zijn geschreven en niet op dat van hun CV. Tegelijk wil KAZI de match maken met de juiste recruteerder: de voorspellende preselectie vermijdt dat R&S-verantwoordelijken nog langer worden ondergesneeuwd met irrelevante CV’s, of geconfronteerd met gesprekken met kandidaten die er geen zijn. De matching functionaliteit van KAZI is gratis. Tegelijk biedt KAZI werkgevers de instrumenten om hun vacatures af te stemmen op het lokale talentaanbod, hun concurrentiepositie op de arbeidsmarkt in kaart te brengen, of het rendement op investeringen in employer branding te optimaliseren. Zo wil KAZI uitgroeien tot een soort Google voor de arbeidsmarkt.

KAZI wordt ontwikkeld samen met een community van honderden laatstejaarsstudenten en tientallen ondernemingen. Sinds begin vorig jaar werkten zo’n 500 studenten van Thomas More mee, en kon KAZI rekenen op de medewerking van recruterings- en selectieverantwoordelijken van meer dan 50 organisaties waaronder BNP Paribas Fortis, Nike, Glacio-Ijsboerke, Aurelium, het AZ Herentals, het wit-gele kruis, de Voorzorg en sectorfederaties, zoals Agoria. Voor 87 procent van al hun vacatures voor jong hoogopgeleid talent kon KAZI een match vinden op zowel diploma als gewenste teamrol en gezochte werkwaarden.

De campagne ’Met KAZI je laatste examens door’ is opgebouwd rond campagnefilmpjes met KAZI-ambassadeur Bartel Van Riet in de hoofdrol. Dinsdag neemt het KAZI-team het vliegtuig om samen met de Belgian Chamber of Commerce in New York te zien hoe ze internationaal talent kunnen engageren voor de Belgische werkcultuur in onze ondernemingen. KAZI zal de banden versterken met andere start-ups onder het motto ‘start-ups voor start-ups voor starters’. Eind juni wil KAZI 4.000 HOPA’s aan boord hebben. Tegen dan zal KAZI gratis beschikbaar zijn voor vacatures voor en door alle Vlaamse (bijna)-afgestudeerden en hun recruteerders.

KAZI is een initatief van het strategische adviesbureau riverrun, de Kempense HR-specialist Hura, het Data Protection Institute en het psychodiagnostisch expertisecentrum en het expertisecentrum voor business en media (MEMORI) van Thomas More. Innotek, VLAIO’s IWT en de provincie Antwerpen ondersteunen het project.