Kellog small

Kellogg’s Europa past recepturen aan

MECHELEN – Kellogg Europa, specialist in ontbijtgranen en snacks, gaat de komende jaren zijn voedingsmiddelen verder verbeteren zodat ze nog meer bijdragen aan het welzijn van de mensen, de gemeenschap en de planeet. Een reeks maatregelen werd aangekondigd bij de lancering van het Kellogg Manifesto, waarin de ambities en het engagement van Kellogg worden uiteengezet.

Tegen eind 2022 zal Kellogg overal in Europa ten minste 10% suiker en 20% zout uit de ontbijtgranen voor kinderen halen, en dit zonder de smaak te beïnvloeden. Dit komt bovenop  de vermindering van 14% van de suiker en 11% van het zout die het afgelopen decennium in het Belgische assortiment is gerealiseerd. Bovendien heeft Kellogg zich ertoe verbonden de  meeste van zijn ontbijtgranen tegen eind 2023 een bron van vezels of vezelrijk te maken.

Ook in België breidt Kellogg zijn productassortiment uit om op verschillende manieren te beantwoorden aan de wensen van de consument. Ten eerste met een nieuwe gezonde graansnacken ten tweede met de lancering van BIO-varianten van zijn bekende producten.

Kellogg Europa heeft een kleinere ontbijtgranenverpakking ontwikkeld met behulp van een techniek waarbij lucht uit de zakken wordt gezogen. Dit zal een besparing van 190 ton karton en plastic per jaar opleveren, wat in combinatie met een verbeterde transportefficiëntie een besparing van 700 ton CO2-equivalent per jaar zal opleveren.

"Mensen vragen terecht meer van bedrijven zoals ons en iedereen verwacht dat goed voedsel ook een wereld van goed doet. Daar zijn wij het mee eens. Daarom lanceren we een groot nieuw plan om onze voedingsmiddelen te verbeteren. De afgelopen jaren hebben we veel gedaan om zaken als suiker en zout te verminderen, terwijl we dezelfde geweldige smaak hebben behouden die mensen van onze voedingsmiddelen verwachten.  En we zullen hier actie op blijven ondernemen omdat we weten dat dit belangrijk is. Maar de impact van ons voedsel is veel breder dan alleen wat er in de doos gaat.  Het gaat over hoe we onze ingrediënten verbouwen en de impact die we hebben op de planeet en hoe we ons voedsel koken en maken. Het gaat ook over de sociale en emotionele rol van voedsel en hoe het mensen samenbrengt", zegt Luc Houben, General Manager Kellogg BeNeLux.