Meer winkelruimte, extra paskamers én een glijbaan. De nieuwe locatie van Goldfish – Goldfish Next Level, zoals zaakvoerster Eva het graag noemt – ligt op amper 50 meter van de originele winkel, maar heeft meer te bieden. En daar zijn zowel de klanten als de zaakvoerster gelukkig mee.
“We waren al een tijdje toe aan een plek met meer shop- en ademruimte”, vertelt Eva. “Maar het zijn natuurlijk niet de meest evidente tijden voor de retail, dus de verhuis stond niet meteen bovenaan de agenda. Tot we rondvraag deden bij onze klanten. Eén van de vaakst terugkerende suggesties was ‘graag een beetje meer ruimte’. Dat bevestigde het gevoel dat we zelf ook al even hadden.”
“Niet veel later kwam er een nieuw pand op ons pad: 200 vierkante meter shopspace, amper vijf huizen verder. Nog steeds op de hippe ‘Vijfhoek’ en in een mooi industrieel getint kader. We hebben geen seconde getwijfeld.”
De nieuwe winkel biedt niet alleen meer ruimte en meer paskamers, maar ook een eigen plek voor de verschillende doelgroepen van Goldfish. “We verdeelden de shop in drie zones: bij het binnenkomen, duik je meteen in het speelde kids-universum, centraal in de winkel is er een meer edgy plek voor tieners en achteraan in de winkel een rustige en huiselijke shoppingzone voor de allerkleinsten”, legt Eva uit. De winkel is ook volledig kinderwagenvriendelijk en heeft een aparte speelhoek, met glijbaan “om het winkelen net net een beetje makkelijker en leuker te maken”.
“Er is ook ruimte om even te pauzeren aan de paskamers of om op het terras te genieten van een koffie of een verfrissend drankje”, besluit ze. “De vibes hebben we gewoon meegenomen naar de nieuwe shop.”
Voor het design en de uitvoering van de winkel werkte Eva samen met Antwerps designer Nick Bal. “Nicks edgy én tegelijkertijd toch premium en tijdloze stijl trokken ons meteen aan voor de nieuwe shop. We kozen voor modulair meubilair dat past bij elke ‘zone’. Samen vormen de zones een interessant geheel waar je gezellig lang kan rondsnuisteren.” Ook grafisch onderging Goldfish een transformatie, aan de hand van huisillustrator Axelle Rose Zwartjes, die als moeder zelf ook klant is van de winkel.