Ziekenhuizen zien winst verdwijnen door stijgende prijzen: ook ZNA en Imelda-ziekenhuis worstelen met energiecrisis
BONHEIDEN - De stijgende kosten voor energie en materialen brengen ook de ziekenhuizen in de problemen. Een kwart van de… Lees meer
LIER – Cédric, het zoontje van Nick Van der Hallen en Stefanie Van Den Broeck, kreeg diabetes toen hij vier jaar was. Dit verschrikkelijke nieuws leidde tot de oprichting van Diacé, een Lierse onderneming die accessoires op de markt brengt die het leven van diabetici aangenamer en makkelijker maken. Om te investeren in de groei, lanceerde het bedrijf een crowdfundingcampagne. Die bracht 100.000 euro op.
De diabetesdiagnose van hun zoon Cédric was uiteraard een zware dobber, maar Nick en Stefanie bleven niet bij de pakken zitten: “We gingen op zoek naar items die het voor Cédric comfortabeler zouden maken om als diabeet door het leven te gaan, maar moesten deze producten uit pakweg de Verenigde Staten of Australië laten overkomen”, zegt Nick. “Zo ontstond het idee voor een eigen onderneming. Diacé brengt accessoires op de markt die het leven van diabetici aangenamer en makkelijker maken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan opbergtassen, sensorhouders, stickers en kledij.”
Webshop met duizend items
Oorspronkelijk startten Nick en Stefanie met vijf producten, maar ondertussen is Diacé uitgegroeid tot een webshop met meer dan duizend items in het assortiment. “Zo’n 80% van ons gamma maken we zelf. We halen de grondstoffen hiervoor uit naburige landen, om onze voetafdruk te beperken. Voor de producten die we niet zelf maken, bijvoorbeeld pompen en lederen tassen, doen we een beroep op externe partners”, verduidelijkt Stefanie.
Jaarlijks verstuurt Diacé zo’n tienduizend bestellingen vanuit haar atelier. Ongeveer 80% van die orders gaat naar een van onze buurlanden. Het is dan ook de ambitie van Nick en Stefanie en hun team om verder de Europese weg te bewandelen. De plannen om verder te groeien, confronteerde Diacé met een financieringsnood: er was geld nodig om te kunnen investeren in machines, voorraad, marketing en de uitbreiding van het team. Om dat geld te verzamelen, lanceerden Nick en Stefanie een campagne bij het investeringsplatform WinWinner.
“Via die crowdlendingcampagne konden mensen ons een lening toekennen en houden er dus zelf een rendement aan over”, benadrukt Nick. “Het resultaat van die campagne overtrof onze verwachtingen: na nog geen drie weken hadden we ons maximale doelbedrag van 100.000 euro bereikt! En dat dankzij meer dan vijftig individuele investeerders.”
BONHEIDEN - De stijgende kosten voor energie en materialen brengen ook de ziekenhuizen in de problemen. Een kwart van de… Lees meer
BLAASVELD, BONHEIDEN - Als er één beroep is dat typisch is voor deze periode van het jaar, dan is het… Lees meer
Het ondernemersvertrouwen in België is in juli voor de derde maand op rij gedaald. Dat blijkt maandag uit de maandelijkse… Lees meer
MECHELEN – Zoals de naam het al laat vermoeden vind je in de nieuwe popup-winkel van Toon Diependaele en Jan… Lees meer
MECHELEN - Boekenoutlet is terug en komt naar Mechelen met een stockverkoop in de Nekkerhal van 25 tot en met… Lees meer
Reageer op dit bericht
Graag een reactie plaatsen op dit bericht? Registreer je dan nu op made-in.be
Heb je al een Made in-account?
Klik dan hier om in te loggen