Luon Raak

Luon en Raak overgenomen door Intracto

MECHELEN - Het Mechelse marketingadviesbureau Luon is, samen met dochterbedrijf Raak, overgenomen door Intracto, een digital agency met al vestigingen in Herentals en Antwerpen. Bas Jespers, Onno Hesselink en Serge Van de Zande blijven op post.

Luon is gespecialiseerd in digital, direct en social marketing, met relevante content en data als belangrijkste bouwstenen. Het bedrijf legt zich toe op interacties tussen merken en hun gebruikers. Dochterbedrijf Raak maakte haar handelsmerk van de combinatie van data en content binnen marketing automation, inbound marketing en e-mailmarketing. Klanten zijn onder meer Unilever, Carglass en Alken Maes.

[caption id="attachment_35548" align="alignleft" width="409"] Bas Jespers, Onno Hesselink en Serge Van de Zande.[/caption]

“Met Luon en Raak aan boord versterken we niet alleen onze huidige services, maar verbreden we ook ons aanbod”, zegt CEO Pieter Janssens van Intracto. “Ze brengen bijkomende expertise binnen de groep. In de sector is een consolidatiebeweging bezig. Ofwel kies je voor een specialisatie en een niche, ofwel voor een full-service bureau. Wij opteren voor het laatste. Grote bedrijven zijn op zoek naar partners die alle services op voldoende grote schaal kunnen leveren. De overname geeft ons ook mogelijkheden om onze Intracto-diensten bij die grote klanten aan te bieden.”

Luon en Raak, samen goed voor 50 medewerkers, werken na de overname gewoon onder hun eigen naam verder vanuit Mechelen. Bas Jespers, Onno Hesselink en Serge Van de Zande blijven aan het roer. Met ook de overname van het Antwerpse Snackbytes in augustus 2018 in rekening gebracht, telt Intracto Group nu zo’n 250 medewerkers en gaat de omzet richting de 32 miljoen.