Arco – Paperbox Foto: Arco

Mechels softwarebedrijf Arco bundelt krachten met Gentse techonderneming

MECHELEN - GENT - Arco, een Mechels softwarebedrijf, werkt sinds kort samen met Paperbox, een jong technologiebedrijf in Gent dat de kracht van artificiële intelligentie benut om het verwerken van e-mails en documenten te automatiseren. Voorlopig is Paperbox vooral actief in de verzekeringssector, maar samen met Arco zijn ze klaar om ook een ruimere markt te ontdekken.

Het verhaal van Paperbox startte iets meer dan twee jaar geleden. “We zijn op nog geen drie jaar tijd uitgegroeid tot een bedrijf met een tiental medewerkers”, zegt Maarten Callaert, medezaakvoerder die zich focust op partners en klanten. “Via artificiële intelligentie proberen we het verwerken van inkomende e-mails en documenten te automatiseren. Dit doen we vandaag vooral bij Belgische verzekeraars en verzekeringsmakelaars, maar daar kan altijd verandering in komen.”

“Arco heeft een connector met Portima, een van de voornaamste beheerspakketten binnen de Belgische verzekeringssector”, legt Laura Cornette uit. “Paperbox identificeert zowel het type document of e-mail alsook de hierin aanwezige gegevens zoals schadenummer, polisnummer, etc. Deze gegevens kunnen wij gebruiken om de inkomende documenten of e-mails aan het juiste contract of schadegeval te hangen binnen Brio van Portima."

"Deze oplossing bestaat binnen arco al jaren onder de noemer arco inbox. Vandaag zijn we ook een oplossing die in de cloud draait. Door gebruik te maken van deze oplossing, worden onder andere de werknemers van onze klanten ondersteund om volledig van thuis uit te werken.”

De magie van artificiële intelligentie

Artificiële intelligentie is een leuke extra in de automatisatie van documenten en e-mails. “Dankzij AI blijft het systeem up-to-date met de gangbare verzekering-formaten en -communicaties.”, zegt Maarten Callaert. “Uiteraard is de technologie feilbaar, maar het systeem vraagt dan onmiddellijk feedback vragen in de Paperbox tool. Hoe langer de klant het systeem gebruikt, hoe slimmer het zal worden en hoe minder fouten er gemaakt zullen worden.”

Bovendien zorgt artificiële intelligentie ervoor dat gegevens uit verschillende mailboxen makkelijk kunnen gekoppeld worden. “De makelaarsomgeving werkt vaak in twee grote flows: schadebeheer en productie of customer service”, legt Laura Cornette uit.

“Wanneer je bijvoorbeeld schade hebt opgelopen tijdens je verhuis, zal de aangifte van de schade in de ene mailbox terechtkomen en de aanvraag van je adreswijziging in de andere. Dankzij onze oplossing zullen beide dossiers aan elkaar gekoppeld worden in Brio van Portima, wat het makkelijker werken maakt voor je dossierbeheerder.”