smartpallet

Mechelse bedrijven winnen Supply Chain Awards

Twee Mechelse bedrijven hebben de hoofdvogel afgeschoten tijdens de uitreiking van de Supply Chain Awards. Bridgestone & Bluecrux wonnen de Supply Chain Award-Project of the Year 2016 en SmartPallet werd bekroond als beste start-up.

Bart Devoldere, Post-Doc Researcher Innovation, Vlerick en voorzitter van de Start-Up Jury riep het Mechelse SmartPallet uit tot meest beloftevol nieuw bedrijf binnen logistiek/supply chain. De winnaar werd gekozen aan de hand van een online voting en een quotering van de professionele jury.

SmartPallet, op de prijsuitreiking voorgesteld door oprichter Wiet Vande Velde, bracht met zijn kartonnen palletten volgens de jury een revolutionair product op de markt. "Vooral in segmenten als luchtvracht, pharma, food en last-miledistributie blijkt dit een interessante oplossing. Karton is licht, robuust, duurzaam en daarboven ook hygiënisch. Iets om in het oog te houden dus!"

"Deze award betekent veel voor SmartPallet", zegt Jan Roosens, general manager van het bekroonde bedrijf. "We hebben op de award-avond een pitch kunnen doen voor 400 logistieke professionals. Onze naam komt in de publicaties van het VIB en we kunnen daar nu ook een jaar deelnemen aan netwerkevents. SmartPallet werd inmiddels gecontacteerd door een aantal vakbladen voor bijkomende publicaties.... Ja, dit doet deugd en geeft heel wat energie."

Christian Van Doorslaer, CEO van Cartamundi en voorzitter van de professionele jury, maakte de winnaar bekend van de Supply Chain Award-Project of the Year 2016. Deze prijs ging naar Bridgestone en het Mechelse Bluecrux voor hun gezamenlijke Visibility Project dat werd gepresenteerd door Henri-Xavier Benoist, VP Logistics & Supply Chain Europe van Bridgestone en Anneleen Tronquo, Partner van Bluecrux.

"Hun project werd opgestart om de end-to-end visibiliteit op productbeschikbaarheid en de betrouwbaarheid van de supply chain te verbeteren. Het is sindsdien één van de top drie tactische projecten binnen Bridgestone Europe. Hiermee verbeteren ze hun concurrentiepositie en de klanttevredenheid. On top konden ze ook hun kosten reduceren en meer verkoop realiseren", aldus het juryrapport.