Holovice

Mechelse Holovice ziet toekomst in hologrammen

MECHELEN – Holografische technologie is vaak duur of beperkt in gebruik, maar Holovice komt nu met een alternatief. Het Mechelse bedrijf lanceert the model DS65 dat levensechte hologrammen creëert die eenvoudig in winkeletalages of eventruimten ingeschakeld kunnen worden.

Holovice wil van hologrammen de trend van 2018 maken. Met the model DS65 kunnen levensechte hologrammen worden gemaakt dankzij een snel roterende ledstrip, heel wat rekenkracht en een bewegend 3D-model. De installatie is plug & play en de content kan via een applicatie op de smartphone worden aangestuurd.

“De achterliggende technologie werd al tientallen jaren geleden getest, maar toen was er een gebrek aan voldoende rekenkracht om een kwalitatief product af te leveren. Daarom worden deze technologieën vandaag pas geleidelijk aan realiteit”, zegt Israel Remache, sales director bij Holovice.

Business director Sander De Roeck vult aan: “Virtual- en augmented reality hebben fantastische toepassingen, maar we merken dat bijvoorbeeld in winkels een virtualrealitybril, gsm of tablet veel moeite van gebruikers vraagt. Met Holovice willen we een oplossing bieden die gemakkelijk een groot doelpubliek kan bereiken.”

Innovatief klimaat

Holovice is een dochteronderneming van de Antwerpse start-up Soulmade. In ruim een jaar slaagde Soulmade er in uit te groeien tot een vaste waarde in de virtualrealitymarkt. Zo maakte de onderneming de eerste Belgische fictiefilm in virtual reality en zorgde ze voor een wereldprimeur met haar 16K VR-productie in samenwerking met Nokia.

“Holovice past perfect binnen de visie van Soulmade om het audiovisuele aspect en nieuwe technologie met elkaar te combineren”, aldus Marijn Goossens, technical director van Holovice en zaakvoerder van Soulmade.