KAF_Mockup_Blik Hartverwarmend 2021

Mechelse Kaffefabrik koppelt ‘gelimiteerde oeplage’ aan een goed doel

MECHELEN - Net als vorig jaar brengt de Mechelse Kaffefabrik een limited edition eindejaarskoffie op de markt. Dit jaar met een exclusieve verpakking ontworpen door kunstenaar Gijs Vanhee. Een deel van de opbrengst van die koffieverkoop gaat naar armoedevereniging De Keeting.

De limited edition ‘2021 Hartverwarmend’ wordt per blik van 500 gr verkocht voor 20,21 euro. Er worden slechts 125 blikken van het collector’s item te koop aangeboden in de Spar en de Kaffefabrik, beide gelegen aan de Brusselsesteenweg in Mechelen of via de webshop op kaffefabrik.be.

“We hebben opnieuw gekozen voor een specialty coffee uit Honduras met volle body met toetsen van chocolade, rode vruchten en een vleugje vanille. Ideaal om op te warmen tijdens de koude winterdagen. Het goede doel wordt deze keer De Keeting. We schenken hen in 2021 dan ook 20,21 kg koffie. Goed voor zo’n 2.000 hartverwarmende tasjes koffie. En even hartverwarmende ontmoetingen die De Keeting bewerkstelligt”, zegt Wouter Huyghe, zaakvoerder van de Kaffefabrik.

De Keeting, een vereniging waar armen het woord nemen, is erg blij met het initiatief. “Een lekkere tas koffie is veel waard. Mensen kunnen sowieso bij ons terecht voor een tas koffie, een gezellige babbel en een luisterend oor. Zodra corona meer onder controle is en wij deze plek terug mogen openstellen voor ontmoeting met bezoekers en vrijwilligers, kan de schenking van 20.21 kg koffie helpen om Mechelaars te verwarmen na deze kille periode. Dat is iets om naar uit te kijken!” vindt Natasja Lories, coördinator van De Keeting.

De Kaffefabrik werkte nauw samen met Gijs Vanhee, een Mechelse grafisch kunstenaar. Hij dompelde het design van het Kaffefabrik-etiket helemaal onder in zijn typische en herkenbare stijl. Het prachtige ontwerp “2021 HARTVERWARMEND” komt dan ook van zijn hand.