Sint-Katelijne-Waver heeft een nieuwe huisstijl en een nieuw, eigentijds logo, die werden ontwikkeld in samenspraak met communicatiebureau Nelson uit Wijgmaal. “De stijl en het logo staan voor wat we als gemeente zijn en willen zijn: een gemeente met vruchtbare grond, niet alleen voor groenten, maar ook voor iedereen met ideeën en plannen”, zeggen burgemeester Kristof Sels en schepen voor Communicatie Tom Ongena. Het nieuwe logo bestaat uit frisse, kleurrijke sprieten en heeft als slagzin vol van leven.
Het nieuwe logo vervangt de vele verschillende bestaande logo’s van de gemeente én het OCMW. Het huidige logo van de gemeente werd ontworpen en ingevoerd in 2003, bij de opening van het nieuwe gemeentehuis. “Het logo en de huisstijl zijn intussen sterk gedateerd. Bovendien gebruikten heel wat gemeentelijke diensten en de gemeentelijke basisscholen elk een eigen logo, waardoor er geen eenheid van communicatie was”, zegt burgemeester Kristof Sels. “Ook benadrukte het oude logo slechts één – weliswaar belangrijke – troef van onze gemeente, namelijk dat we een groentegemeente zijn.”
“Dat zijn we en daar zijn we trots op, maar we zijn ook meer dan dat”, benadrukt schepen Tom Ongena. “We hebben meerdere troeven, die we kunnen en willen uitspelen.” Daarom besloot het gemeentebestuur een nieuwe huisstijl en logo te laten ontwerpen.
Het nieuwe logo, dat werd ontworpen na raadpleging van de inwoners en onder begeleiding van communicatiebureau Nelson, komt hieraan tegemoet. “De sprieten, in verschillende frisse kleuren, geven aan dat we een gemeente zijn met vruchtbare grond. Niet alleen voor groenten, maar voor iedereen met ideeën en plannen, privé of zakelijk. We zijn een dynamische gemeente, waar het goed is om te wonen, te werken of te ondernemen”, legt schepen Ongena uit. “Kortom: Sint-Katelijne-Waver is vol van leven. Dat is dan ook meteen de nieuwe slagzin – zeg maar het motto – van onze gemeente. Hier kunnen niet alleen groenten, maar ook ideeën groeien.”