BIZIDEEPHILIP Philip Peeters

Nieuw mediaplatform voor raden van bestuur

BONHEIDEN - Philip Peeters, voormalig general manager van Bizidee en ex-director news & business bij Roularta lanceert De Bestuurder. Met het nieuwe platform wil hij actieve bestuurders van vennootschappen en grote vzw’s inspireren en informeren. De focus van het nieuwe medium ligt op strategische topics, actuele benoemingen en innovatief leiderschap. De Bestuurder wil ook een rol spelen in het innoveren en diversifiëren van bestuursraden.

Philip Peeters ziet met De Bestuurder een nieuwe interessante niche. “Heel wat media focussen op ondernemers of managers van bedrijven en richten voornamelijk op dagelijkse operationele topics voor hun lezers,” aldus Philip Peeters. “Met De Bestuurder kiezen we bewust voor leden van een raad van bestuur als doelgroep. Bestuursleden zijn vaak ervaren ondernemersprofielen die zich focussen op de lange termijn van het bedrijf of de vzw waarvan ze deel uitmaken.”

De Bestuurder wil ook een rol spelen in de transparantie en innovatie van bestuursraden. “Diversiteit en technologische geletterdheid zijn belangrijke aandachtspunten om raden van bestuur en bijgevolg ook bedrijven te innoveren. We gaan er dus ook voldoende aandacht aan besteden“, beklemtoont de uitgever. Op de website brengt De Bestuurder zowel dagelijks nieuws uit de bestuurskamers als strategische inzichten en duiding. In de nieuwsbrief focust het nieuwe mediabedrijf zich enkel op strategische inzichten en inspirerende onderwerpen. Per semester zal er ook een magazine verschijnen met de meest gelezen artikels uit de nieuwsbrief.

De Bestuurder is een initiatief van Philip Peeters dat hij samen met enkele freelance redacteurs uit wil bouwen tot een waardevol contentplatform. Momenteel zoekt het nieuwe medium nog een aantal strategische partners die via een duurzame samenwerking willen meewerken.

“De combinatie van kwalitatieve redacteurs en uitmuntende experts kan waardevolle informatie tot stand brengen. Het geeft de kans voor bedrijven om opiniemakers binnen hun domein te worden. We geloven sterk in deze aanpak en zijn ervan overtuigd om binnen twee jaar een sterk mediamerk in economisch Vlaanderen uit te bouwen.”