Logo balie

PeopleWare speelt hulplijn voor blokkende studenten met IT-vragen

LIER — Duizenden studenten zitten momenteel in de blokperiode. Niets lastiger dan een vraag uit je cursus die je plots niet begrijpt. Softwarebedrijf PeopleWare uit Lier biedt een oplossing aan alle studenten die te maken krijgen met zulke problemen tijdens hun examenperiode. 

Tot het einde van de blokperiode staan bij het Lierse softwarebedrijf professionals klaar die studenten uit eender welke richting helpen met vragen over softwareontwikkeling of programmeren. Maar ook studenten uit een niet IT-richting kunnen bij hen terecht als ze een IT gerelateerde vraag hebben.

Marc Schijvaerts, managing director PeopleWare, beseft dat studenten het niet makkelijk hebben nu. “Corona heeft het alleen nog maar erger gemaakt. Mijn jongste dochter zit in haar laatste jaar TEW aan de universiteit en ik weet wat ze doormaakt. Vandaar dat we als bedrijf graag onze maatschappelijke verantwoordelijkheid opnemen, en studenten helpen met hun IT-vakken. Iedereen is gebaat bij een kwalitatieve instroom van goede afgestudeerden in het bedrijfsleven. Als we hieraan kunnen meewerken, dan doen we dat met heel veel plezier.”

De mensen van PeopleWare zijn nog tot en met 31 januari van maandag tot vrijdag bereikbaar tussen 9 en 17 uur. Je kan hen bereiken via volgende kanalen Whatsapp: +32 475 59 21 14 - Facebook: www.facebook.com/PeopleWare.be/ - Instagram: www.instagram.com/peopleware_be/  of telefonisch 03 448 33 38 of via mail info@peopleware.be

Voor de moeilijkere vragen brengt een uitgebreide videocall redding. Zo blijft er geen vraag onbeantwoord. Het is al de derde keer dat PeopleWare dit initatief opzet. Ook vorig jaar konden blokkende studenten bij hen terecht tijdens de examenperiodes.

Marc Schijvaerts