Qrf, de Belgische beursgenoteerde eigenaar en verhuurder van binnenstedelijk winkelvastgoed, wordt de hoofdsponsor van de Retailer of the Year 2016 award. De prijs voor de beste Belgische winkelketen wordt sinds 2006 uitgereikt op basis van onafhankelijk consumentenonderzoek. De zoektocht naar de opvolger van Bel&Bo, de winnaar in 2015, start in mei en loopt tot eind november. De categoriewinnaars worden bekend gemaakt op 22 september tijdens de RetailDetailDay. Daarna volgt de verkiezing van de overall winnaar Retailer of the Year 2016.
De fysieke winkel blijft het goed doen, ook na de opkomst van e-commerce. De Belgische retailers leveren dan ook constante inspanningen om hun aanbod te verbeteren en te vernieuwen. Qrf werd hoofdsponsor om die innovatie te ondersteunen. “Qrf investeert in stedelijke winkelpanden, onze retailhuurders in hun winkels en hun service. Uiteindelijk zijn we natuurlijke partners in het aanbieden van een fantastische winkelervaring”, aldus Anneleen Desmyter, CEO van Qrf.
De Retailer of the Year-prijs wordt uitgereikt in 9 Europese landen en in Rusland. Het consumentenondezoek, uitgevoerd door Q&A, geeft bovendien inzicht in de laatste internationale/Europese trends wat betreft retailservice, prijsniveau, vernieuwing, deskundigheid van personeel, assortiment…
In 2015 namen in België meer dan 250.000 consumenten deel aan het onderzoek. “Door zijn grote reikwijdte biedt dit onderzoek een unieke kans om onze klanten, de retailers, en hun klanten nog beter te begrijpen en ons aanbod op hun wensen af te stemmen”, aldus Desmyter