renewi

Renewi kiest bandenpartner en rolt rebranding verder uit

PUURS - Renewi, het bedrijf dat een jaar geleden ontstond na de fusie van Van Gansewinkel en Shanks, heeft Profile Belux uitgekozen als exclusieve bandenpartner. Het bedrijf werkt ook volop aan de rebranding en voorziet vestigingen en trucks van een nieuwe look.

Renewi heeft een samenwerkingscontract ondertekend met Profile Belux, die de exclusieve totaalleverancier wordt voor nationale pechverhelping en alle bandengerelateerde producten.

De ondersteuning van Profile Belux gebeurt via het online bandenmanagementssysteem Tymacon (Tyre Management Contracts), waarmee het alle banden van de vloot en de gerelateerde kosten beheert. Bij bandenpech wordt gebruikgemaakt van het netwerk van Profile Euroservice.

Rebranding

Na de vorming van Renewi werd van start gegaan met de rebranding van de vestigingen en de voertuigen van de vloot. Intussen zijn al ruim 1.000 trucks en 100 locaties voorzien van de nieuwe merknaam. Het lanceren van het Renewi-merk is een belangrijk onderdeel van de integratieplannen van het bedrijf.

Alle 2.500 Renewi voertuigen en 250 locaties worden voorzien van de nieuwe merknaam. Als onderdeel van de integratie implementeert Renewi ook een verbeterd en nog efficiënter vrachtwagenpark.

Peter Dilnot, ceo van Renewi: "Het is mooi om te zien hoe ons merk meer en meer tot leven komt op onze voertuigen, locaties en in vele andere vormen. Ons Renewi-merk is belangrijk en vertegenwoordigt ons waste-to-product bedrijfsmodel en onze rol in het centrum van de circulaire economie. We kijken uit naar de verdere uitrol van de naam op al onze merkdragers zoals onze trucks, bedrijfsterreinen, werkkledij en andere items."