Trendwatcher en docent Bert Van Thilborgh schrijft eerste boek over trends
MECHELEN - EMBLEM - Trendwatcher Bert Van Thilborgh uit Emblem (Ranst) brengt een eerste boek op de markt. In Trendsurfing: innoveren… Lees meer
Kortom, de vereniging voor overheids- en socialprofitcommunicatie, heeft op haar congres ‘Vitamine K’ in het Vlaams Parlement de communicatie- en publieksprijs voor de beste communicatiecampagnes uitgereikt. Participatieproject ‘De Tien’ van Stad Tienen ging met de communicatieprijs aan de haal. Rode Kruis Vlaanderen, met hoofdzetel in Mechelen, sleepte de publieksprijs in de wacht met haar Missing Type-campagne.
De Missing Type-campagne moest de Vlaming op een originele manier wakker schudden over het belang van bloedgroepen. Naar internationaal voorbeeld sprak de organisatie een hele reeks bedrijven en organisaties aan om de letters A, O en B uit logo’s, sociale media, kranten of van bekende gebouwen te halen. Niet toevallig de letters van de belangrijkste bloedgroepen. De campagne kon steeds op veel bijval rekenen. Zo stond bijvoorbeeld op het grote LED-scherm op het de Brouckèreplein: “drink C c – C l !”, een publiciteitsactie van frisdrankengigant Coca-Cola. Voor de publieksprijs kozen meer dan 5800 respondenten via een poll voor hun favoriet project, met de campagne van Rode Kruis Vlaanderen als eindwinnaar.
De onafhankelijke wedstrijdjury nomineerde vijf laureaten uit meer dan 30 inzendingen. Stad Tienen en Rode Kruis Vlaanderen haalden het van de drie andere laureaten: stad Brugge, OCMW Kortrijk en stad Halle. Kortom werd in 2000 opgericht als vakvereniging van meer dan 1100 communicatieprofessionals bij de overheid en socialprofit. Met deze awards onderstreept de organisatie het belang van communicatie en vormt het een aanmoediging voor overheden en socialprofitorganisaties die communicatie bewust en succesvol inzetten.
MECHELEN - EMBLEM - Trendwatcher Bert Van Thilborgh uit Emblem (Ranst) brengt een eerste boek op de markt. In Trendsurfing: innoveren… Lees meer
Een carrièreswitch op je 56ste: weinigen doen het hem na. Precies vijftig jaar na zijn eerste bezoek aan de Bosuil… Lees meer
MECHELEN, GENT - Het Mechelse Brand-tech bureau Springbok heeft het digitaal bureau Duke & Grace overgenomen. Het bureau uit Gent… Lees meer
MECHELEN - Voor het eerst sinds de sluiting van de brouwerij in 1994 kan je binnenkort in Mechelen opnieuw bier… Lees meer
RIJKEVORSEL – Voka Mechelen-Kempen bracht donderdagavond 300 ondernemers samen op Voka Match. Tijdens het grote netwerkevent bij Ooms Woonrealisaties in… Lees meer
Reageer op dit bericht
Graag een reactie plaatsen op dit bericht? Registreer je dan nu op made-in.be
Heb je al een Made in-account?
Klik dan hier om in te loggen