Sanoma Media Belgium, gevestigd in Mechelen, maakt vanaf nu een Vlaamse versie van het woonmagazine vtwonen, dat om de vier weken in de winkel zal liggen. Het initiatief steunt op optimale synergieën met de Nederlandse tak. Zo verdiept Sanoma Media Belgium haar BENE-structuur.
Nico Smout, Domain Director Home & Deco bij Sanoma Media Belgium: “De resultaten van onze Woonstijlenmonitor tonen dat er een groeiende vraag is van consumenten naar een woonmagazine dat hen inspiratie en concreet advies biedt en dat bovendien toegankelijk en realistisch is. Om op deze behoefte in te spelen, hebben we besloten vtwonen ook in België te lanceren. De positionering van vtwonen is uniek in België en perfect complementair met de rest van ons woonbladenportfolio. Door middel van mix & match speelt het merk in op de groeiende trend van het eclecticisme en wil het de consument helpen een persoonlijk interieur te creëren dat is samengesteld uit elementen van verschillende woonstijlen.”
Met de toevoeging van vtwonen aan het portfolio versterkt Sanoma Media Belgium haar positie in het Home & Deco segment, met merken als Wonen Landelijke Stijl, Stijlvol Wonen en Feeling Wonen aan Nederlandstalige kant en Maisons de Charme, Pure Maison en GAEL Maison in het Franstalige landsgedeelte. Met deze merken is Sanoma Media Belgium als marktleider reeds goed voor 64% van de totale betaalde verspreiding van woonbladen op de Belgische markt. Daarnaast lanceerde Sanoma Media Belgium ook al het e-commerceplatform van vtwonen, met vtwonen.be en vtdéco.be, waar de shoppable experience centraal staat.
Bovendien geeft deze lancering ook verder uitwerking aan de BENE-strategie van Sanoma Media Belgium om de samenwerking met Sanoma Media Netherlands te verzilveren. Zo zal er voor vtwonen over de landsgrenzen heen nauw worden samengewerkt op redactioneel, marketing- en e-commercevlak. Hoofdredactrice van de Vlaamse versie blijft de Nederlandse Carlein Kieboom. Zij werkt met het Belgische team om Vlaamse interieurreportages en adressen te zoeken. Dergelijke synergieën liggen in lijn met de BENE-samenwerking die Flair reeds implementeerde.