MECHELEN – Het Mechelse next gen hybrid agency Springbok opent naast Amsterdam in Nederland ook een Franse vestiging in Parijs. Managing partners Vincent van Lingen, Kim Verhaeghen en Alexander Cha’ban kondigden ook aan dat ze investeren in Addrelevance, een Artificial Intelligence (AI) start-up.
Voor de nieuwe Franse vestiging ging Springbok een partnership aan met de digitale studio Spring Interactive uit Parijs. Beide bedrijven werkten al samen voor ENGIE Electrabel. De focus van Springbok Paris op Behavioural en Data Science is een belangrijke aanvulling op de al bestaande knowhow en services.
Spring Interactive-oprichter Pierre Bravoz blijft de dagelijkse leiding van Springbok Paris verzorgen. “Dankzij de knowhow van onze Mechelse en Amsterdamse collega’s zullen we voor onze klanten nog beter onderbouwde digitale toepassingen en diensten kunnen ontwikkelen”, aldus Pierre Bravoz.
Springbok-oprichter Kim Verhaeghen: “Springbok heeft de duidelijke ambitie om een voorloper te zijn. De nieuwe partijen zullen daar een bepalende rol in spelen. Onze ongewone combinatie van spitstechnologie, psychologisch inzicht, strategische visie en creativiteit zorgt ook voor een unieke aanpak. Daarom noemen we onszelf ook geen communicatiebureau. We spreken liever van een next gen hybrid agency.”
Addrelevance versterkt AI-aanbod
Met de investering in Addrelevance wordt het Artificial Intelligence-aanbod van Springbok, na een hele reeks succesvolle chatbots voor o.m. Proximus en ENGIE, verder uitgebreid. Addrelevance heeft een technologie ontwikkeld die het psychologisch profiel van elke websitebezoeker herkent om vervolgens aangepaste content te tonen die een maximaal engagement verzekert. Springbok kan zo een belangrijke verbetering van de conversieratio van websites voorstellen.
Peter Coopmans vertelt dat zijn aansluiting bij Springbok een heel bewuste keuze is. “Ik vind hier dezelfde toekomstgerichte visie die mij 1 jaar geleden deed besluiten om Addrelevance op te richten. Springbok vervolledigt ons aanbod met sterke marketingstrategieën en een goede creatieve vertaling van de boodschappen.”
Mede-oprichter Vincent van Lingen: “Met nog een aantal overnames en strategische aanwervingen op de planning is Springbok op weg om een van de grootste onafhankelijke agencies van België te worden.”
Sinds de oprichting in 2014 groeide Springbok enorm snel. Eerder dit jaar nam Springbok al de grafische studio Unides over. Vandaag heeft het bedrijf naast het hoofdkantoor in Mechelen ook vestigingen in Amsterdam en Parijs en bestaat het team uit 91 mensen.