ExpoSportMedia

Starter van de week: Expo Sport Media ondersteunt voetbalclubs

MECHELEN – Voetbalclubs en sponsoring, het gaat hand in hand. Al blijven de reclameborden vaak te lang hetzelfde en zijn ze allesbehalve attractief. Dat vond ook Expo Sport Media. Het Mechelse bedrijf opent het digitale luik in het hele gebeuren.

Clubs kunnen de televisieschermen en het bijhorende softwarepakket van Expo Sport Media leasen of kopen. “Sponsors willen graag iets terugkrijgen vooraleer ze hun geld ter beschikking stellen. Via onze digitale schermen kan dat”, zegt Gregory Verdonck, oprichter van Expo Sport Media. “Meer dan ooit kunnen zij actuele reclame voorstellen. Een restaurant kan bijvoorbeeld zijn weekmenu voorstellen, terwijl een bedrijf promotie kan maken rond een opendeurdag.”

Op drie maanden tijd hebben al heel wat klanten een mooie omzet gezien van lokale sponsors, maar ook organisaties die nationale campagnes willen lanceren, kunnen bij Expo Sport Media terecht. “Wij kunnen hun campagne op al onze schermen afspelen. Die zijn reeds aanwezig in de clubs en het is dan alleen nog een kwestie om de publiciteit in het softwarepakket te laden.” De clubs beheren wel zelf de lokale reclame en beslissen wat erop verschijnt van de nationale campagnes. “Wij leggen contacten met de grote sponsors. Die opbrengsten gaan ook grotendeels naar de club.”

Snelle opstart

Vandaag bedient Expo Sport Media reeds een 18-tal clubs, goed voor een totaal van 112 schermen. Onder andere Sporting Mechelen behoort tot de klanten, maar er lopen ook gesprekken met andere clubs uit de Belgische eerste klasse en eerste klasse B. “Er zijn afspraken gemaakt met onder andere Cercle Brugge, Zulte-Waregem, Moeskroen en Westerlo. Over de concrete samenwerking moet het doek nog vallen. Hoe dan ook, met Expo Sport Media zijn we actief over alle liga’s, van eerste klasse tot vierde provinciale.”

Meer dan voetbal

Het businessmodel van Expo Sport Media hoeft zich bovendien niet tot de voetbalsport alleen te beperken. Alle sportclubs die tijdens wedstrijddagen op een aanzienlijk bezoekersaantal kunnen rekenen, komen in aanmerking. “Zo zijn we bezig aan een uitbreiding naar hockey, maar ook de mogelijkheden bij het golfen tasten we af. Verder bieden sporthallen nog een interessante locatie om het concept uit te rollen, zeker omdat er verschillende clubs actief zijn en sponsors zich daar op kunnen afstemmen.”

Meer info over starters vindt u op onze overzichtspagina.