taxi symforosa

Taxi Symforosa breidt wagenpark uit met elektrische Volkswagen ID 7

Sinds maart zie je regelmatig Taxi Symforosa in Lier en omstreken rondrijden. Lierenaars Karen Vrancx (50) en Guy Bal (57) hebben hun krachten gebundeld om deze innovatieve onderneming op te richten, die een breed scala aan diensten biedt, variërend van regulier taxivervoer tot luchthaventransfers. Met een focus op ecologie breiden ze hun wagenpark nu nog verder uit met een volledig elektrisch voertuig.

Vanaf maart kunnen inwoners van Lier en omgeving rekenen op Taxi Symforosa voor hun vervoersbehoeften. Het bedrijf staat bekend om zijn inzet voor milieuvriendelijkheid en comfort. “Onze keuze voor een elektrisch voertuig is een grote stap voorwaarts in termen van ecologie en milieubewustzijn. In Lier zijn wij de enige taxidienst die dit aanbiedt”, vertelt Guy.

Taxi Symforosa was al in het bezit van een volledig elektrisch voertuig, de Skoda Enyaq, en een Volkswagen Transporter T6 Kombi voor groepsvervoer. Onlangs hebben ze hun wagenpark uitgebreid met de 100% elektrische Volkswagen ID 7. “Nu voegen we nog een derde voertuig toe dat 100% elektrisch is. Ons wagenpark telt nu vier wagens, waaronder ook een Volvo, een hybride elektrisch voertuig met ruimte voor zeven plaatsen”, legt Karen uit. “Hij is gloednieuw. Het is onze nieuwste telg in ons wagenpark. Wij zijn er heel trots op, klanten kunnen in alle stilte en luxe genieten van hun autorit. Hij is goed voor het milieu en de toekomst van ons allemaal, iets dat wij enorm belangrijk vinden”, vertelt Guy trots. “De wagen heeft een rijbereik van 600 kilometer.”

Milieu en toekomst
“Als Symforosa dragen we zo bij aan de klimaatopwarming, een belangrijk punt in onze visie. De auto blinkt uit door zijn grote ruimte binnenin en is voorzien van alle technologische snufjes. Elke rit wordt zo een plezier van de luchthaven van Zaventem tot Parijs”, zegt Guy. De focus op klanttevredenheid blijkt uit de details die Taxi Symforosa biedt, zoals het voorzien van water, kranten en tijdschriften in de voertuigen. “Het is ook mogelijk om je gsm of laptop op te laden, zodat zakenmensen onderweg nog kunnen werken in de auto.”

Naast luchthavenvervoer, zakenvervoer en persoonlijk vervoer biedt Taxi Symforosa ook diensten aan buiten België. “Onze nieuwe wagen heeft een ruim interieur. Het is de bedoeling naar milieunormen te werken, en dat houden we ook enorm in rekening, ook naar de Stad Lier toe. Vandaar ook onze naam: Symforosa, een begijntjen uit een boek van Felix Timmermans, een echte legende in onze Pallieterstad. Wij dragen de naam ook op aan onze stad Lier. Daarom prijkt ook de Lierse skyline op onze wagen. Het is een bewuste, maar toch subtiele verwijzing naar onze mooie thuisstad.”

Het bedrijf is 24/7 bereikbaar, zowel telefonisch als via hun website, waar klanten offertes kunnen aanvragen en ritten kunnen plannen. Om wachttijden te minimaliseren, heeft Taxi Symforosa een tijdsvriendelijk systeem ontwikkeld. “Ongeveer 20 minuten voor het vertrek ontvangt de klant een SMS of telefoontje met meer informatie over het vertrekuur, zowel bij het ophalen als het afhalen”, aldus Karen. Dit systeem zorgt ervoor dat klanten altijd weten wanneer ze kunnen vertrekken, wat bijdraagt aan een efficiënte en betrouwbare service.