Telenet_Hackaton

Telenet wil radio-ervaring op televisie versterken

MECHELEN – Telenet wil de toekomst van radio luisteren grondig door elkaar schudden en bekijkt de mogelijkheden van radio-ervaring op televisie. Het Mechelse telecommunicatiebedrijf organiseerde daarvoor een hackathon samen met radiozender Studio Brussel en digital agency icapps.

Na een duidelijke briefing door Telenet en StuBru werden jonge techneuten van icapps 48 uur opgesloten onder het mom van een hackathon. Doelstelling was om op een creatieve manier de mogelijkheden van een interactieve tv-applicatie in kaart te brengen, ter vervanging van de statische achtergrond die gebruikers zien wanneer ze via hun televisietoestel naar radio luisteren.

“Het is nu de derde keer dat we een hackathon organiseren en de productiviteit, snelheid en creativiteit ervan valt niet te overtreffen. We slaan de formaliteiten over en kunnen zo focussen op wat echt belangrijk is: de ervaring van de gebruiker”, zegt Jonas Keersmaekers, product manager en marketing entertainment bij Telenet.

Brecht Vaes, digital manager bij Studio Brussel: “Deze hackathon was echt nuttig om de evoluerende eisen van onze luisteraars te begrijpen tegenover de behoeften van de zender, en dat alles ondersteund door technologische oplossingen.”

Focus op mensen en omgeving

Tijdens de hackathon werd er alles aan gedaan opdat de ontwikkelaars zich thuis voelden in hun werkomgeving. “Het is belangrijk om voor mensen te zorgen, hen energie en een goed gevoel te geven. Dat maakt van de hackathons van Telenet het perfecte bewijs dat cultuur strategie altijd overtreft, zeker bij innovatie”, aldus Bert Van Driessche, data innovation director bij Telenet.