ThomasMore_Accountants

Thomas More en boekhoudkantoor BlueGround werken samen

MECHELEN/KEERBERGEN – Thomas More Mechelen en BlueGround slaan de handen in elkaar om van de afgestudeerden in Bedrijfsmanagement nog betere accountants te maken. Het boekhoudkantoor, dat onder meer twee vestigingen in Keerbergen heeft, zal vanaf dit academiejaar al een actieve rol opnemen in de opleiding Accountancy-Fiscaliteit.

De opleiding Accountancy-Fiscaliteit past continu de programma’s aan de nieuwe jobinhouden aan. Door de toenemende digitalisering en automatisering in de sector, wordt van de toekomstige accountants verwacht dat ze financiële gegevens van een bedrijf correct kunnen verwerken, de financiële gezondheid kunnen analyseren en adviezen kunnen uitbrengen. Ze worden klaargestoomd om de financiële coach van bedrijfsleiders te worden.

“Concreet zal BlueGround seminaries Frans en kortlopende cursussen over vennootschapsbelasting en digital accounting geven”, legt Regina Vuerinckx van Thomas More uit. “Het boekhoudkantoor ondersteunt ook start-ups van student-ondernemers, helpt curricula mee vormgeven, stuurt inhoudelijk bij en voorziet feedback. Verder kleurt BlueGround mee de opencampusdagen in om studiekiezers mee te overtuigen van de attractiviteit van het beroep.

Cocreatie

Het Partners in education-concept van Thomas More streeft naar een gerichte samenwerking met het bedrijfsleven. Op die manier krijgen studenten al tijdens hun opleiding intensief voeling met het werkveld in al zijn aspecten. De partnerbedrijven stellen hun knowhow en infrastructuur ter beschikking en zitten zo zelf op de eerste rij om talenten te vormen en te rekruteren.

BlueGround startte in 1971 als een kleine eenmanszaak en groeide uit tot een kantoor van meer dan 50 accountants en belastingconsulenten, erkend door het Instituut der Accountants & Belastingconsulenten. Naast de vestigingen in Keerbergen, is BlueGround vooral actief in en rond het Brusselse. Zo bevindt het bedrijf zich nog in Elsene, Schaarbeek, Terhulpen, Tubeke en Vlezenbeek.