Thomas More en Google trainen Digital Masters

Social-MediaGoogle organiseert samen met Thomas More hogeschool de Digital Masters Academy. Daarbij wordt een leertraject opgezet waarbij ongeveer 250 studenten de knepen van digitale marketing leren van specialisten. Wie succesvol het traject doorloopt, kan aan de slag als werkstudent op
een echt digitaal project.

De Digital Masters Academy (DMA) bestaat uit vier fasen: education, assessment, screening en placement. Tijdens de opleiding, die integraal deel uitmaakt van het programma, leren studenten alles over digitale marketing en de nodige in te zetten tools (AdWords, Search & Display Advertising). Nadien moeten de studenten drie Google AdWords-certificaten behalen en deelnemen aan de Google Online Marketing Challenge. Wie daarin slaagt, krijgt een job aangeboden op een echt digitaal project. Voor die jobs zorgt Bloovi Me, een HR-bedrijf dat zich toespitst op de digitale sector.

Het doel van de Academy is om 2000 Belgische studenten te trainen in digitale marketing tegen einde 2016 om tegemoet te komen aan de toenemende vraag van digitale marketingprofielen op de arbeidsmarkt.
Weten hoe je efficiënte marketingcampagnes opzet, is een must voor elke student die een opleiding in dat kader volgt. Google en Thomas More willen de vraag vanuit de markt naar digitale profielen beantwoorden met dit leertraject.

"Met deze praktijkgerichte opleiding werken we samen met Thomas More aan een oplossing voor de grote vraag naar digitale marketingprofielen", zegt Guy Gelaude, Agency Relationship Manager bij Google en oprichter van de Digital Masters Academy. "Nog geen 1% van alle studentenjobs bevindt zich in de marketingsector en dat sluit niet aan bij de realiteit. Studenten klaarstomen voor de jobs van vandaag, niet van morgen, dat is ons streefdoel. Bovendien kan elke student die zijn digitale vaardigheden wilt aanscherpen aan de slag via ons online gratis leerplatform g.co/digitaalatelier."