Experience hub foto Joris Herregods Foto: Joris Herregods

Thomas More opent innovatieve ‘Experience Hub’

MECHELEN - De Experience Hub van Thomas More-hogeschool is een ruimte voor onderzoek en experiment rond innovatieve digitale toepassingen als virtual en augmented reality. Bedrijven en organisaties kunnen in de Hub ontdekken en testen hoe zij VR, AR of andere digitale belevingen kunnen toepassen binnen hun sector.

Woensdagavond opende burgemeester Alexander Vandersmissen , officieel de deuren van de Hub aan de Campus De Ham van Thomas More Mechelen. Bedrijven konden voor het eerst kennismaken met de top van de Vlaamse XR-wereld en meer dan 25 toepassingen binnen verschillende sectoren uitproberen.

Om bedrijven en organisaties wegwijs te maken in de mogelijkheden van immersieve technologieën als virtual reality, augmented reality en green key, opent Thomas More de Experience Hub. Dat is een demonstratie- en inspiratielab voor digitale belevingen. De hogeschool brengt er bedrijven en organisaties, state-of-the art infrastructuur en expertise in onderzoek en immersieve technologie samen.

“De Experience Hub is naast een demo- en inspiratieruimte ook een onderzoekslab en een netwerk,” zegt Dieter Struyf, onderzoeksmanager van het expertisecentrum Creative & Innovative Business van Thomas More. “In de eerste plaats willen we bedrijven en organisaties tonen wat er mogelijk is op het gebied van immersieve technologie en hen inspireren met uiteenlopende toepassingen. In het lab helpen we bedrijven met een specifieke uitdaging of opportuniteit. We onderzoeken samen of digitale belevingen een effectieve meerwaarde kunnen bieden en zetten onze infrastructuur en ervaring in praktijkgericht onderzoek in. Tenslotte verbinden we in de Hub onze experts met bedrijven en organisaties in een netwerk rond immersieve technologie. Als expertisecentrum geven we onafhankelijk advies en verwijzen we je door naar de juiste partners.”