Nieuws Mechelen Van Burgerking naar het schap bij Colruyt

Van Burgerking naar het schap bij Colruyt

Steven Vavedin

Van Burgerking naar het schap bij Colruyt

BORNEM – De Bornemse speculoosfabrikant Vermeiren Princeps is voornamelijk actief in de export. Zo werd de speculoos in de milkshake van de Amerikaanse Wendy’s en Burger King in Bornem gemaakt.  Nu slaat het bedrijf een nieuwe strategische richting in. Vermeiren herlanceert haar eigen merk authentieke speculoospasta en voortaan liggen de potten van Vermeiren in alle Belgische Colruyt-winkels.  

Speculoosfabrikant Vermeiren Princeps groeide enorm het jongste decennium. En toch doet de naam bij de gemiddelde Belg niet altijd een belletje rinkelen. Dat komt omdat de groei gestoeld is op export, en anderzijds omdat Vermeiren Princeps regelmatig optrad als white label-producent.

Het voorbije jaar vlakte de groeicurve plots af door de coronacrisis. “De horeca is één van onze belangrijkste afzetmarkten. Als wereldwijd horecazaken de deuren sluiten, voelen we dat uiteraard tot in Bornem. Gelukkig compenseert de retail die terugval voor een stuk”, duidt Steven Vavedin, commercieel directeur bij Vermeiren Princeps.

Speculoospasta
Daarom zet Vermeiren Princeps een strategische koerswijziging in. “Voortaan bouwen we ons eigen Vermeiren-merk terug verder uit. In de voeding duiken regelmatig hypes op, die even snel gaan als ze gekomen zijn. Speculoospasta heeft – naast speculoos zelf uiteraard – echter wél een vaste plaats verworven in het leven van de Belg. Net zoals pakweg kaas, chocopasta of confituur. In deze mature markt streven we naar 20% van het marktaandeel. Om die ambitie waar te maken, hebben we geïnvesteerd in een derde productielijn. Zo zijn we klaar voor de groei van ons eigen merk en anticiperen we op de revival van de wereldwijde horeca.”

Colruyt
Die nieuwe strategie slaat aan want Vermeiren Princeps kondigt aan dat haar speculoospasta voortaan op ‘het schap’ ligt in de Colruyt-winkels. Je vindt er zowel de klassieke speculoospasta als de ‘crunchy’ versie.

Bij Vermeiren Princeps staat authenticiteit centraal, zowel in het bakproces als in de gebruikte producten. “Wij mijden kunstmatige aroma’s of smaakversterkers en kiezen resoluut voor hoogwaardige ingrediënten. Zo werken we bijvoorbeeld met echte kandijsuiker in plaats van siropen. Vanuit die filosofie is het dus logisch dat we vasthouden aan de benaming ‘speculoospasta’. We zijn trots op onze roots en op ons authentieke productieproces.”

www.vermeirenprinceps.be

Reageer op dit bericht

Sector
Onderneming
Personen

Gerelateerde berichten

Heist-op-den-Berg, Putte
Heist-op-den-Berg

Albert Heijn blijft zoeken

PUTTE – HEIST-OP-DEN-BERG – Supermarktketen Albert Heijn ziet uiteindelijk af van de plannen om zich te vestigen in het vroegere… Lees meer

Sint-Katelijne-Waver
Sint-Katelijne-Waver

Asperges voor het goede doel

SINT-KATELIJNE-WAVER - Een week na de verkoop van de eerste asperges heeft BelOrta de cheques met de opbrengst daarvan overhandigt… Lees meer

Sector
Onderneming
Personen
Gemeente

Veel gelezen in deze regio

Dit overzicht graag personaliseren met onderwerpen op jouw maat?

Maak een account aan en ga op onze gids pagina op zoek naar bedrijven, personen, sectoren en gemeentes die binnen jouw interessegebied vallen. Op deze manier kunnen we in onderstaand overzicht een gepersonaliseerde lijst van artikels tonen.