LIER – De shopwebsite van Lier, www.shoppeninlier.be, heeft een makeover gekregen. Die biedt nu ruimte voor alle Lierse handelaars. De stad streeft zo naar een optimale ervaring op het web, zowel op een computerscherm als op de smartphone.
In december 2014 werd de Centrumbon, een geschenkbon die kan worden verzilverd bij meer dan 100 Lierse handelaars, gelanceerd. Sindsdien wordt www.shoppeninlier.be vooral gebruikt voor en door de 140 handelaars die deelnemen aan dat systeem. Het resulteerde in 270.000 euro aan verkochte Centrumbons. Het nadeel was dat enkel de 140 deelnemende zaken zich konden registreren op de website. Voor de gebruikers was het dus niet duidelijk wat Lier als bruisend en gezellig winkelcentrum in totaliteit te bieden had.
Dat is nu verleden tijd. Het nieuwe ontwerp van de website biedt namelijk ruimte aan alle Lierse handelaars. Ook zij die geen Centrumbons aanvaarden, kunnen zich voortaan registreren en zo zichtbaar worden op de pagina.
Ook nieuw is dat handelaars die een event of actie organiseren, hun activiteit op de website kunnen publiceren.
Shoppen en beleven
De vernieuwing van www.shoppeninlier.be, dat in eigen beheer gebeurde, sluit aan bij de vele acties die de stad uitrolt om Lier als shoppingstad in de kijker te plaatsen. Ook het nieuwe shop- en belevingsmagazine behoort tot die acties.