Kadonation

250.000 euro voor cadeauplatform Kadonation

Het Gentse Kadonation heeft bij verschillende investeerders een bedrag van 250.000 euro opgehaald. De start-up wil zo haar platform, dat het samenleggen voor cadeaus vereenvoudigt, verder uitbouwen en schalen. “Eerst willen we marktleider worden in België, maar we willen snel uitrollen naar andere landen”, klinkt het bij oprichters Fabrice Guillermin en Jelle Van Roosbroeck.

De investering komt van enkele bekende namen uit de sector, waaronder Luc Van Mol (ZEB) en Harry Demey (LDV), die ook in de raad van bestuur zullen plaatsnemen. “We hebben doelbewust gekozen voor meerdere investeerders”, zegt Jelle Van Roosbroeck . “Zo hebben we een waaier aan expertise in ons bedrijf waarmee we snel kunnen groeien.” Harry Demey: “Niet alleen is dit een straf concept, ook zijn Fabrice en Jelle vanaf dag één rasechte ondernemers. Kadonation voldoet aan mijn twee hoofdcriteria: relevant en onderscheidend.” “Volgens mij is dit de juiste dienst op het juiste moment”, knikt Luc Van Mol. “De maatschappelijke vraag naar dit product is enorm.”

Eerder al werd de start-up Kadonation geselecteerd voor het eerste programma van accelerator The Birdhouse. Het Gentse bedrijf heeft naast het klassieke platform, waarbij allerlei mensen kunnen samenleggen voor een cadeau, nog andere plannen. “Er zijn zeer concrete plannen om een donatie gebaseerd crowdfundingplatform te ontwikkelen”, zegt Fabrice Guillermin. Kadonation hoopt zo snel mogelijk de kaap van 12.000 gebruikers in het eerste jaar te bereiken. “Afgelopen jaar hebben we allerlei partnerships kunnen verzilveren met gevestigde waarden zoals Coolblue, Connections en Zalando. Nu is het tijd om ons platform nog sterker in de markt te zetten”, aldus Guillermin nog.